Ova tema je zastupljena u svijetu borilačkih vještina od samog početka. Veličina pesnice ili šake, generalno, ne predstavlja nikakvu razliku u snazi udarca. Razliku pravi učenje pravilnog načina udaranja. Snaga udarca će uvijek biti ispred veličine šake. Sportisti koji uglavnom koriste udaračke tehnike, od boksa, tajlandskog boksa do mma, redovno treniraju snagu udarca i time stvaraju primjetnu razliku u odnosu na ostale. U toku borbe, veličina šake ne igra nikakvu ulogu, već iskorištena snaga zadatog udarca. Pravilan udarac rukom dolazi iz kuka, pri čemu se u funkciju udarca i njegove moći stavlja cijelo tijelo. Manje, srednje ili velike šake imaju za cilj da zadaju što jači udarac, a da li će protivnik imati veći gabarit svojih ruku, definitivno nema nikakve prednosti.

mike-tyson-punch

Snaga udarca u borilačkim sportovima je od krucijalnog značaja. Pravilno izvođenje tehnike, redovno vježbanje na njima, omogućavaju praktikantu da u određenom vremenskom periodu napravi od svojih ruku opasno oružje. Ovo je prilično izraženo u tajlandskom boksu gde je fokus na snazi udarca, prvenstveno nožnih, a onda i ručnih. Snažni udarci mogu brže onesposobiti protivnika i omogućiti što lakšu završnicu. Postoji više načina kako da napravimo udarce razornijim. Korištenje bokserskih vreća je jedan od najosnovnijih i najefikasnijih načina da povećamo snagu udarca. Ako je vreća teža napredak će biti još bolji jer automatski vježbamo snagu i izdržljivost zglobova. Uvijek je bolje i sigurnije krenuti sa laganim udarcima, a onda postepeno povećavati intenzitet i snagu udranja. Prilikom ovakvih treninga, poželjno je kretati se što više oko vreće, koja visi, i sa što opuštenijim ramenima i rukama plasirati udarce. Ovo će takođe dati akcenat i na kardio, bez kojeg je nezamislivo ući u bilo koji meč. Ako je tijelo opušteno, kretanje i udarci će nam biti brži.

Kada završimo prvi dio udaranja u vreću, bez rukavica, poželjno staviti bokserske rukavice i krenuti u sljedeće runde. Ovdje je veoma bitan način plasiranja udarca, odnosno od početne tačke A, do završne tačke B, koja je udarac u džak. Radi se o tome da svoju šaku stisnete jako neposredno prije nego što udari u vreću. Ako su vam šake stisnute sve vrijeme, izgubit ćete na brzini i pokretljivosti. Još jedna stvar koja pravi razliku i omogućava vam bolji trening je distanca ruku od vreće. Ako ste previše udaljeni dolazi do istezanja mišića, tako da može doći do hiperekstenzije lakta i ramena. Kada udarate svom snagom obavezno držite zglob ispravljen jer sa savijenim zglobom možete imati ozbiljne povrede. Bandažiranje zgloba i šake je obavezan detalj kada radite na snazi udarca. Učvršćen i fiksiran zglob će vam trening omogućiti lakšim i konkretnijim.

Trenirajte tehnički ispravno, čuvajte svoje tijelo i povećajte svoj mentalno-fizički sklop kroz kontinuitet. I naravno, uživajte u svakom udarcu.

Preuređeni članak sa pansport.rs.