Eto nama ljeta, godišnjeg doba kada svi nedostaci naše figure dolaze do punog izražaja. Svi bi da pokažemo široka ramena, uzak struk, „six pack“, zategnutu guzu, izvajane butine, ali nam to teško polazi za rukom…

KRENITE NA VRIJEME

Ponavljanje je majka nauke, kao i svakog znanja, pa i onog o sopstvenom tijelu. Dakle, ništa se ne postiže preko noći, pa ni gubitak masnih naslaga. Kao što vaš šlauf nije nastao preko noći, isto tako neće nestati u kratkom vremenskom periodu. Dakle, krenite na vrijeme sa pripremama za ljeto ( u pitanju su mjeseci kao odrednice), mada, najbolje bi bilo da tokom cijele godine budete „u redovnom treningu“ i „pazite na ishranu“.

ŠTA DA PIJEM DA SMRŠAM?

Nema tog „čarobnog napitka uspjeha“ koji će sve vaše greške na polju ishrane, kao i izostanka treninga poništiti. Suplementi iz kategorije sagorjevača masti nisu pokretači samog procesa, već su u pitanju korekcija ishrane i dobro koncipiran trening( trening sa opterećenjem + kardio). Da, najbolji sagorjevač masti je vaše tijelo u pokretu, na pogon kvalitetne, raznovrsne i izbalansirane ishrane prilagođene cilju( kalorijski deficit kroz manipulacije unosom ugljenih hidrata).

NE GLADUJTE

Gladovanje ne predstavlja samo neunošenje hrane, već i nedovoljan unos potrebnih mikro( vitamini i minerali) i makroelemenata( proteini, hidrati, masti). Gladovanjem ćete sebi nanijeti previše metaboličke štete, od usporavanja metabolizma( stagnacija u gubitku masnih naslaga, „jo-jo“ efekat), drastičnog gubitka mišićne mase, do nekada ozbiljnijeg hormonskog disbalansa( pogotovu problematično kod ljepšeg pola).

BUDITE ODGOVORNI PREMA SVOM ZDRAVLJU

2-4 puta u toku godine odradite rutinski lab. nalaz krvi i urina, ekg u miru, pratite vrijednost krvnog pritiska. Ako imate konkretan zdravstveni problem dobro se informišite( izabrani ljekar, ljekar specijalista) prije nego se odlučite za neki rigorozniji program treninga i ishrane u svrhu gubitka masnih naslaga. Isto se odnosi i na suplemente pogotovo iz kategorije kompleksnih sagorjevača masti sa stimulativnim sastojcima.

IZBJEGAVAJTE PRETRENIRANOST

Neki ljudi u želji da što prije dođu do vidljivih rezultata kreću u ekstreme po pitanju treninga pa sebi nanesu više štete nego li koristi. Pomijenimo neke od simptoma – hroničan zamor i usporenost, produženo trajanje oporavka. Često se javljaju glavobolje, nesanica, bolovi u mišićima i zglobovima, sklonost infekcijama, opstipacija ili dijareja, gubitak apetita, oscilacije telesne i mišićne mase, značajan porast ili pad srčane frekvencije (pogotovo u mirovanju).

Nekada se namjerno poseže za nedozvoljenim stimulativnim sredstvima ne bi li se neki od ovih simptoma „premora“ umanjili. Ne zaboravite da naše tijelo ima svoje limite, sve što je usiljeno, naglo, preko mjere, može imati fatalne posljedice. Ništa nije vrjednije od života!

REZIME – TRI BITNA PROBLEMA KOJA SE NADOVEZUJU

Gladovanje ili ozbiljan kalorijski deficit, kao i neopravdan strah od hidrata i masti!

Pretjerivanje sa kardio treningom (dužina, učestalost…)

Izbjegavanje treninga sa opterećenjem ili nedovoljno stimulativan trening sa opterećenjem

ODABIR DIJETE

Što jednostavnije to bolje? Da, pođimo od toga da je u osnovi „procesa“ prosta matematika kalorijskog deficita. Dakle, kroz trening i razumnu korekciju ishrane( manipulacije unosom ugljenih hidrata) sagorimo više energije od unosa. Umjeren kalorijski deficit( 500-1000 kCal u odnosu na TDEE) je svakako najbolje rešenje, ali tu su i drugi kompleksniji pristupi.

Naravno da su ti kompleksniji pristupi i djelotvorniji, ali su i više opterećujući kada su razne „računice“ u pitanju. Kao primjer pomenimo čuvenu keto-dijetu. Da, moramo znati kako da uđemo i ostanemo u ketozi. Moramo znati da pravilno odaberemo namirnice, „štelujemo“ ciljani unos makronutrijenata, i tako spriječimo neželjeno ispadanje iz ketoze. Ali, moramo i znati kada je dosta.

NIŠTA NIJE TAKO JEDNOSTAVNO KAO REDOVNOST

Nema lijeka za ljudski ljenjost, osim onda kada se posljedice iste vide u ogledalu, ili se ogledaju u očima posmatrača. Vježbajte redovno, potrudite se da i vaš meni bude „redovan“ po pitanju kvaliteta i kvantiteta. Neka vam zdrave navike postanu redovnost, način života, a ne da ih se sjetite samo onda kada treba pokazati tijelo na bazenu i plaži…