Kikiriki puter je jedan od izvrsnih izvora zdravih masnoća koji se preporučuje onima s potrebom za energijom, a i vježbačima koji žele nabaciti dodatnu masu. Kikiriki sadrži više biljnog proteina od bilo koje mahunarke ili orašastog ploda. Kikiriki sadrži obilje minerala: bakar, mangan, fosfor, magnezija, kalij, cink, željezo, selen, kalcij i kolin. Od vitamina kikiriki sadrži tiamin, riboflavin, niacin, pantotensku kiselinu, vitamin B6, folnu kiselinu, vitamin E. Kikiriki u 100 g sadrži 8,5 g dijetalnih vlakana i 220 mg fitosterola. Ove proteinom bogate namirnice sadrže mononezasićene (oleinska) masne kiseline koje su vrlo dobre za srce.

kikiriki

Iako jako kaloričan, kikiriki puter je energetski vrijedna namirnica koja može poslužiti kao savršeni međuobrok. Šnita integralnog hljeba namazana kikiriki puterom sa dodatkom domaćeg pekmeza od šljiva ili kašika kikiriki putera u zobenim pahuljicama za doručak, idealni su kada nam tijelo traži puno energije za kvalitetan početak napornog poslovnog dana ili prije sportske aktivnosti.

Prilikom izbora kikiriki putera imamo dvije opcije, da kupimo gotov proizvod ili da sami napravimo svoj kikiriki puter. Mi naravno savjetujemo drugu opciju s obzirom da kupovni kikiriki puter sadrži dodane šećere zbog okusa i konzervanse zbog roka trajanja.

Priprema:

Kako biste napravili svoj kikiriki puter potreban vam je čisti kikiriki, po mogućnosti sa što manje soli. Najbolje je uzeti kikiriki u ljusci, međutim za čišćenje 1kg kikirikija je potrebno dosta vremena. Pa se možete odlučiti za bržu varijantu i kupiti 2×500 grama očišćenog kikirikija.

Prvo je potrebno ispeći kikiriki. Iako se može raditi i sirova varijanta, preporučujemo prethodno pečenje kikirikija zbog finije teksture i lakše izrade putera. U pleh na kojem će se peći kikiriki stavlja se masni papir za pečenje i ravnomjerno se poslaže kikiriki, tako da svaki komad ima svoje mjesto. Mokrim dlanovima poškropiti kikiriki da pri pečenju ne zagori. Nakon toga stavlja se u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 C. Tako se peče oko 15 minuta, ovisno o jačini pećnice, nužno je paziti da ne izgori jer mala je granica između lijepo pečenog svijetlosmeđe boje ili zagorene tamnosmeđe koja rezultira gorkastim okusom. Kada je pečenje gotovo, kikiriki izvaditi van i pustiti da se malo ohladi.

Očišćeni kikiriki se samelje u mašini za orahe, čime se dobiju mrvice konzistencije slične kokosovu brašnu. Nakon toga, te mrvice protjerate kroz mašinu za mljevenje mesa, koristeći najfiniju “šajbu”, kako mesari kažu (onu sa najmanjim rupicama). Iziđu mekani “špageti” i ta smjesa je već konzistencijom i okusom 99% kao kupljeni kikiriki puter.

Kad se takav kikiriki ohladi u frižideru (a mora se ondje čuvati jer nema konzervansa) malo se skrutne i drobi se kad se maže. Da bi se to izbjeglo, na 1kg kikiriki smjese stavite jednu supenu kašiku lanenog ulja i sve dobro izmiješajte. Laneno ulje se savršeno uklapa u okus, povećava udio omega 3 i 6 i riješi problem drobljenja. Nutritivno ovaj kikiriki puter ima proteine (oko 35%), UH (oko 15%) i kvalitetne masti (oko 50%).

Ne zaboravite – dobro zatvoren domaći kikiriki puter u staklenoj zdjelici može trajati oko 2 sedmice.

Još da spomenemo s obzirom da 100 g sadrži oko 567 kalorija, da biste izgubili te kalorije potrebno je:

• 157 min hodanja
• 65 min jogginga
• 47 min plivanja
• 86 min vožnje bicikla

Prema tome uživajte ali ne pretjerujte sa kikiriki puterom.