Ishrana predstavlja stub uspjeha svakog profesionalnog borca. Bez adekvatne ishrane, organizacije i planiranja iste, nećemo imate željene rezultate. Naporni treninzi, sparinzi, drilovi iziskuju puno snage i energije, i kalorijska potrošnja je na najvišem nivou. Za sat, sat i po vremena provedenih na treningu, borci izgube i do 1000 kalorija, tako da svaki borac mora imati jasno i precizno organizovan plan ishrane da bi zadovoljio sve nutritivne potrebe.

Početak dana treba početi sa proteinima, poput jaja, ili ugljikohidratima, poput voća, jer u toku sna tijelo ulazi u fazu katabolizma, i jednostavno rečeno, jede samo sebe kako bi proizvelo energiju. Proteini su vjerovatno najbitiniji element u ishrani jednog borca, tako da treba odražavati nivo proteina tokom cijelog dana, a preporučena doza je 1, 5-2g po kilogramu svoje težine. Način na koji se to najlakše radi je da imamo nekoliko manjih obroka u toku dana, na svaka 3 sata, jer naporni sportovi poput mma, brazilske jiu jitse ili hrvanja, zahtjevaju jako i izdržljivo tijelo. Dobar izvor proteina je puter od kikirikija ili orašasti plodovi, tako da mogu da budu odličan međuobrok, bez bojazni od dobijanja neželjenih kilograma. Naravno, užina ne smije da bude junk food, i treba izbjegavati razne grickalice i nezdrave zašećerene sokove.

Ručak je posle doručka najbitiniji obrok u toku dana, i da bi se zadovoljile potrebe organizma i popunjavanje praznih depoa glikogena, obrok mora sadržati dobre proteine i složene ugljikohidrate. Dobar primjer za to je integralno pecivo sa ribom i svježim povrćem. Protein iz ribe će obnoviti umorne mišiće, a omega 3 kiseline će poboljšati kognitivne funkcije i pomoći u prevenciji povređivanja. Pored toga, jako dobar izbor može biti integralna tjestenina sa pilećim prsima, sa paradajzom ili nekim drugim svježim povrćem, koje će takođe pomoći organizmu u izgradnji mišića i jačanju imunološkog sistema.

Sat vremena poslije treninga je obavezan obrok za svakog mma borca. Taj obrok mora sadržavati proteine i ugljikohidrate za bolji oporavak. Integralni hljeb, ćureća prsa i svježa salata su samo jedan od odličnih izbora. Pored ovoga, važna i nezaobilazna stvar je voda, koju treba piti što više, a borcima je preporučljivo da sat vremena prije treninga popiju i do litar vode. To je bitno zbog sprečavanja grčeva u toku treninga, a dekstroza ili maltodekstrin sa vodom su dobro rješenje.

MMA borci imaju i po tri treninga dnevno i jedna od bitnih stavki je suplementacija poslije svakog treninga. Proteinski šejkovi su najčešći i vjerovatno najbolji za oporavak mišića poslije treninga, i uzimaju se neposredno poslije njih. U šejk se stavlja i dekstroza da bi oporavak bio adekvatniji. Prije spavanja se preporučuje večera koja će biti lakša, a opet dovoljno dobra za zadovoljenje potreba umornog organizma. Posni sir je odličan izbor, kao i nemasni jogurt, koji će snabdjeti organizam aminokiselinama kako bi se tokom noći oporavili iscrpljeni i oštećeni mišići. Još jedna stvar koja se često koristi prije spavanja je kazein, protein iz mlijeka, koji je sporovareći i tokom sna održava tijelo u anaboličkom stanju.

Sve pomenute stvari su od esencijalnog značaja, kako za uspešniji trening i sportske rezultate, tako i za ukupno zdravlje organizma. Način ishrane jednog mma borca je dosta sličan ishrani jednog bodibildera, a to je svakako i jedan od najzdravijih metoda hranjenja koje poznajemo i koji su danas u opticaju. Probajte da se hranite na takav način, bez obzira da li ste sportski aktivni ili ne, imat ćete odlične rezultate, i tijelo će vam biti zahvalno.

Izvor: Za pansport.rs piše Dragan Đakonović