Prilikom ulaska u svaku borbu, težina je jedan od najbitnijih faktora u svijetu mješoviti borilačkih vještina ili mma. Kako u boksu i hrvanju postoje težinske kategorije koje moraju biti strogo ispoštovane ako na mjerenje dođete sa nekoliko kilograma viška dolazite u mogućnost da vam ne dozvole da radite meč, a ako se pojavite sa nekoliko kilograma manje možete upasti u podređenu situaciju nad vašim protivnikom koji će tu malu, ali veoma bitnu prednost iskoristiti u snazi.

Gubljenje težine tj. dovođenje iste na pravu mjeru je proces gde se uglavnom gubi višak tečnosti u organizmu. Gubljenje težine može biti veoma opasno ako se ne radi po određenim pravilima ili nad stručnim nadzorom. Glavna prijetnja je dehidracija, što u ekstremnim slučajevima može da izazove ozbiljne probleme na srcu ili bubrezima. Ako želite da izgubite 12 kilograma pred meč, to zahtjeva gubljenje i smanjenje težine. Gubljenje podrazumjeva smanjeni unos kalorija i povećanje energetske potrošnje u cilju smanjivanja masti u organizmu.

Težina borca je direktno vezana za unos kalorija u toku dana. Da bi izgubili na težini, unos kalorija mora biti smanjen u odnosu na potrošnju istih. Da bi znali koliko kalorija moraju da unesu tokom dana, borci moraju pažljivo da prate i organizuju svoj dnevni meni. Da bi izgubili pola kilograma masti, borci moraju da potroše oko 3500 kalorija. Prema Američkom nacionalnom institutu za zdravlje, bezbjedan način da se to uradi je dnevno smanjenje unosa kalorija od po 500 grama. Sa ovakvom dinamikom, izgubit ćete za sedmicu dana jedan kilogram.

Sljedeća stvar koju borci koriste za smanjenje kilograma je preznojavanje. Sa ovom metodom se postiže privremen gubitak težine i može dobro da posluži pred oficijelno mjerenje neposredno pred borbu. To se postiže na više načina, trčanjem, preskakanjem konopca i drugim kardiovaskularnim aktivnostima koje dovode do znojenja i potrošnje kalorija. Borci prilikom ovakvih vježbi često koriste plastičnu odjeću i teške odjevne stvari da bi povećali tjelesnu temperaturu. Sauna je, takođe odlično sredstvo za smanjenje kilograma. Sve ove metode moraju biti praćene i nadgledane da ne bi došlo do pregrijavanja što može imati veoma ozbiljne i negativne posljedice za borce.

Restrikcijom unosa tečnosti takođe možemo bitno da utičemo na smanjenje težine. Naše tijelo konstantno gubi tečnost kroz disanje,znojenje i mokrenje .Ograničavanje unosa tečnosti može da pomogne da borac izgubi dva do tri kilograma u roku od 24 sata. Borac počinje da konzumira 6-8 litara vode dnevno tri dana pred mjerenje. Povećan unos vode pokreće tijelo da urinira više nego uobičajeno. Dan pred mjerenje borac smanjuje svoj unos tečnosti na minimum, ograničavajući se na po neke gutljaje vode tokom dana, a takođe izbacuje natrijum iz ishrane. Treba napomenuti da se i ovdje mora obratiti pažnja da ne dođe do dehidracije i opasnosti po zdravlje borca.

Finalna komponenta za gubitak kilograma je trening. Mma borci rade specifične vježbe, koje obuhvataju velike grupe mišića kao što su noge i leđa. Trenirat će se brzim i eksplozivnim pokretima, kombinujući sa aerobnim vježbama. Ovakav kružno-kombinovani trening, koji uključuje vježbe poput čučnja, mrtvog dizanja, skakanja na kutiju, good morning vježbe, efikasno sagorjeva kalorije i time smanjuje dodatnu težinu. Prilikom gubitka težine treba imati u vidu da mišićna masa ostane u anaboličkom stanju.

Ovo su metode koje se najčešće koriste za dovođenje težine na željeni nivo i uvijek treba biti obazriv kada su ovakve stvari u pitanju jer zdravlje je na prvom mjestu.

Prilagođen članak sa pansport.rs.