Osjećate bolove u mišićima nakon treninga? Stalno ste umorni? Osjećate se slabo i iscrpljeno? Ovo su simptomi izmorenosti mišića. Prema posljednjim istraživanjima, ovakav osjećaj može biti psihičke prirode. Većinu vremena, stres i anksioznost su uzročnici premorenosti. Međutim razlog može biti i loša ishrana, dehidriranost, pretreniranost, nedostatak sna ili nakupljenost metaboličkog otpada u vašim mišićima. Dobra vijest je da se osjećaj umora u mišićima može pobjediti stvaranjem nekoliko dobrih navika.

Obratite pažnju na obrok prije treninga

Magična formula protiv umora u mišićima jeste adekvatan obrok prije treninga. Obrok koji pojedete prije treninga će imati uticaj na to kako ćete se osjećati poslije. Vaš obrok prije treninga se treba sastojati od proteina, kompleksnih ugljikohidrata i aminokiselina. Studije su pokazale da kombinovanje aminokiselina I ugljikohidrata pomaže sintezu proteina i protok krvi do mišića. Piletina, grah, leća, govedina i jaja  su odlični izvori aminokiselina.

Ostanite hidrirani

Dehidracija uzrokuje bol u mišićima, umor, gubitak elektrolita i loše raspoloženje. Također može biti uzrok grčeva u mišićima. Ukoliko ne pijete dovoljno vode vaši mišići neće biti u mogućnosti da funkcionišu pravilno. Kako bi spriječili dehidriranost tokom treninga uvijek sa sobom nosite flašu vode.

Više odmarajte

Mišićni zamor je vrlo često uzrokovan nedostatkom sna. Mnogi vježbači ne shvataju važnost odmora u procesu rasta mišića i njegovog oporavka. Vaši mišići se oporavljaju dok spavate. Ovo se dešava jer je hormon rasta na najvišoj razini tokom noći. Loše spavanje utiče na svaki aspect vašeg života, od vaših fizičkih i psihičkih mogućnosti, do koncentracije, probave i raspoloženja. Najbolja borba protiv Zamora u mišićima je kombinacija kvalitetne ishrane i dobrog odmora.

Jedite banana

Banane bi trebale biti dio ishrane svakog atlete. Bogate kalijem i magnezijem, banane sprečavaju bolove i umor u mišićima. Banane sadrže jednostavne i kompleksne ugljikohidrate, zbog čega su odličan izvor energije. Također odličan su izvor vitamin B6, koji opušta mišiće i sprečava njihov zamor. Optimalno bi bilo da ih jedete prije treninga.

Koristite prave suplemente

Pored whey proteina postoje mnogi drugi proizvodi koji pomažu kod zamora i bolova u mišićima. Kreatin, L-karnitin, L-ornitin, L-arginin, glutamin, tirozin i BCAA su dokazano efikasni u oporavku mišića. Glutamin sprečava mišićnu razgradnju, poboljšava imunitet i sintezu proteina. L-ornitin i L-arginin povećavaju nivo hormona rasta. Kreatin povećava snagu i veličinu mišića. BCAA sprečavaju razgradnju mišića, poboljšavaju fokus, smanjuju bol u mišićima i pomažu sintezu proteina. Ovi suplementi će vam pomoći u bržem oporavku i spriječit će zamor u mišićima nakon intenzivnog treninga.

Pijte više kafe

Istraživanja su pokazala da kofein prije treninga daje više energije i snage potrebne za bolje performanse na treningu, tako što smanjuje bol i omogućava da radite veći broj ponavljanja. Ovo funkcioniše tako što kofein smanjuje percepciju bola u mišićima. Stoga, ukoliko redovno osjećate zamor u mišićima, pijte kafu prije treninga. Na ovaj način ćete imati više energije, smanjit ćete bolove u mišićima i bolje ćete trenirati.