Tajlandski boks ili Muay Thai je borilačka vještina koja još uvijek nije toliko popularna na našim prostorima, te u našoj zemlji postoji svega nekoliko klubova za koje se može reći da se ozbiljnije bave ovom vještinom. Ipak, svakim danom raste broj zainteresovanih kako onih koji bi trenirali rekreativno tako i onih koji bi se okušali u ringu.  S toga smo došli na ideju da vam predstavimo kako to izgleda jedan trening tajlandskog boksa.

Prije nekoliko mjeseci na portalu smo predstavili Klub Borilačkih Vještina „SPARTA“ koji je pod palicom trenera Srđana Bašića ex pro borca u Muay Thai-u sa preko 20 godina iskustva na polju borilačkih vještina. S toga ćemo vam prenijeti kako to izgleda jedan trening u KBV „SPARTA“.

Trening traje sat i po, gdje se prvih pola sata trči 2.5 do 3 km laganim tempom kako bi se organizam doveo u stanje zagrijanosti te kako bi se moglo početi sa treningom. Nakon trčanja slijedi 10 minuta vježbi istezanja. Nerijetko trener odredi i 5 dodatnih vježbi za zagrijavanje od kojih se svaka radi po 2 minute uz minut pauze. Vježbe uključuju sklek sa skokom, promjenu garda, čučanj, skokove sa podizanjem koljena u prsa i posljednja vježba uključuje naizmjeničan rad prethodne četiri vježbe.

Sklek sa skokom

Promjena garda

Čučanj

Skokovi sa podizanjem koljena u prsa

Nakon zagrijavanja i istezanja vrijeme je za glavni dio treninga. Početnici idu na jednu stranu sale gdje im se pokazuju osnovne tehnike, dok napredniji rade ovisno o tome šta je planirano za taj trening. To može biti sparing, rad na vreći, rad sa fokuserima, runde shadow boksa ili učenje novih tehnika sa partnerom.

Tokom sparingovanja radi se kontrolisani sparing gdje postoji nekoliko varijacija, a to su boks, boks u tijelo, boks + nožni udarci i boks + nožni udarci + koljena+klinč (laktovi se rijetko primjenjuju u sparingu jer postoji velika mogućnost povrede, dok su u ringu redovno oružje kojim se nokautira protivnik).

Primjer sparinga:

Tokom rada na fokuserima, rade se kombinacije koje vam govori trener ili vaš sparing partner. Kombinuju se ručne i nožne tehnike uključujući koljena i laktove.

Primjer rada na fokuserima:

Rad na vreći ovisno o treningu može uključivati samo bokserske tehnike, samo nožne tehnike poput low kickova, push kickova, middle kickova, high kickova, kombinaciju ručnih i nožnih tehnika, rad koljenima, rad laktovima ili slobodan rad gdje proizvoljno kombinujete udarce.

Primjer rada na vreći:

“Shadow” boks podrazumijeva borbu sa zamišljenim protivnikom. Prilikom “shadow” boksa nastojite koristiti tehnike koje ste do tada učili uz fokus na brzinu i pravilno izvođenje.

Primjer “shadow” boksa:

Prilikom učenja novih tehnika sa partnerom, ovisno o zadanoj kombinaciji od strane trenera naizmjenično nastojite isprobati kombinacije uz jačinu udaraca od 20 do 30 %.

Pored standardnih treninga povremeno se rade treninzi hrvanja i partera kako bi se dodatno poboljšala fizička sprema.

Također pored klasičnog tajlandskog boksa, povremeno se rade treninzi Muay Borana koji predstavlja tradicionalnu tajlandsku vještinu i pretaču savremenog Muay Thai-a.

Glavni dio treninga obično traje nekih 50 minuta, nakon čega ostaje 10 minuta za vježbe snage, izdržljivosti i istezanje. Vježbe obično uključuju trbušnjake, sklekove, čučnjeve, promjene garda, razne varijacije planka, te standardne vježbe istezanja. Tipičan primjere posljednjeg dijela treninga bio bi 200 trbušnjaka, 200 sklekova, 4 x 20 promjena garda i vježbe istezanja.

 

// workout.ba