Kada je riječ o gornjem dijelu tijela, veliki broj vježbača se obično fokusira na prsa i na to koliko mogu izbaciti na benču. Međutim ukoliko želite postići dobar fizički izgled onda bi široka ramena trebala biti jedan od vaših prioriteta. Široka ramena čine da izgledate snažnije i fizički spremnije, te je osobina koju mnogi muškarci žele postići.

Osim toga kada ste u odjeći široka ramena su prva stvar koja se primjeti kada je vaše tijelo u pitanju, jer vam ona daju atletski izgled. Što je veći odnos između širine vaših ramena i vašeg struka to ćete izgledati bolje građeni. Nažalost, samo mali procenat ljudi zna kako su ramena građena, kako funkcionišu i kako bi ih trebalo ispravno trenirati.

Ramena se sastoje od tri glave:

Lateralna glava – ovaj dio ramena je zadužen za bočno pokretanje ruku i predstavlja dio koji najviše doprinosi njihovoj širini.  Dvostruki Mr. Olympia Larry Scott je savršen primjer kako možete izgraditi široka ramena uz pravilan trening i posvećenost.

larry scott

Prednja glava – iako je lateralna glava ona koja čini ramena širokim, ona ipak vrlo često ostane  nedovoljno istrenirana. Zato prednja glava ima tu čast da bude najviše trenirani, vrlo vjerovatno i previše trenirani dio ramena. Razlog pretreniranosti prednjeg ramena se krije u tome što se ovaj dio ramena pogađa kroz brojne vježbe kao što su benč pres, potisak iznad glave i propadanja.

Ipak, najmanje trenirani dio ramena je najčešće zadnja glava. Ova glava je izuzetno važna ukoliko želite postići širok izgled i dubinu ramena jer ukoliko zadnja ramena nisu dovoljno izgrađena, ona će sa strana izgledati ravna.

Prema tome ukoliko želite izgraditi široka ramena onda bi fokus trebali staviti na bočnu i zadnju glavu ramena. Primjer tri dobre vježbe koje će vam pomoći da izgradite široka ramena su:

1. Hang clean and press 3 x 6-8 ponavljanja


2. Bočno(lateralno) podizanje bučicama 3 x 10 ponavljanja


3. Rear delt raise 3 x 10 ponavljanja

// workout.ba