1. Jedite manje

To znači jedite manje praznih kalorija što će rezultirati smanjivanjem ukupne količine masti u i na tijelu. Najbolji način (i najefektniji) je lagano smanjivanje kalorija iz sedmice u sedmicu. Svako naglo smanjivanje unosa ugljikohidrata rezultira šokom za organizam koji se onda bori stvarajući još veće zalihe. Smanjujte ukupnu količinu kalorija oko 200 kalorija sedmično dok ne postignete željeni nivo, a to je otprilike 20 kalorija po kilogramu željene težine.To znači ako želiš imati 80 kg trebaš da bi smršavio sa sadašnje težine dostići oko 1600 kalorija na dan. Ne želiš samo manje unositi kalorija ,također želiš sagorijeti postojeće količine masti na tijelu. Znači to nećeš raditi kada si u programu za masu kada želiš uzimati 3000-4000 kalorija dnevno. Kardio trening i specifičan trening za definiciju će ti pomoći da što prije dođeš do željene težine.

  1. Povećajte unos proteina

Kada god idete na tako veliku restrikciju kalorija, morate povećati unos proteina jer bi inaće osim masti počeli gubiti i mišićnu masu. Proteini iz piletine, puretine i teletine kao i mlijeka, jaja moraju zauzimati vodeće mjesto u jelovniku. Uz takvu prehranu, mišići ne samo da se neće smanjivati nego će i nastaviti rasti i ostati čvrsti. Trebali bi uzimati oko 3 grama proteina po jednom kg tjelesne težine. Visoko proteinski, a nisko kalorični proteinski šejkovi pomoći će vam da opskrbite organizam tokom dana uzimajući ukupno 5-6 obroka. Protein bi trebao zauzimati 40-50 % vaše dijete.

  1. Periodična raspodjela ugljikohidrata

U programu za masu, nekoliko mjeseci je potrebno unositi veće količine ugljikohidrata, kako bi se ubrzao proces izgradnje mišićne mase i osiguralo dovoljno energije za težak trening. No u procesu definiranja izgrađene mišićne mase potrebno je smanjiti ugljikohidrate na gore opisani način. U nedostatku ugljikohidrata kao goriva, organizam će trošiti uskladištene masti, a upravo to i želimo. Ukupni unos ugljikohidrata ne bi trebao biti veći od 25-40 %.

  1. Jedite češće i manje obroke

Jedan od odličnih načina brzog trošenje tjelesne masti je upravo to, jesti manje obroke i to 5-6 puta dnevno.Tako nikada ne preopteretimo organizam, a tijelo stalno dobiva dovoljne količine hrane i gradivne materije tako da nema potrebe stvarati zalihe. Obroke si možemo podijeliti tako da imamo tri  uobičajena obroka i između uzmemo neki proteinski niskokalorični napitak. Time ćemo ubrzati naš metabolizam, a osnova svake dijete za mršavljenje je ubrzati izmjenu tvari u tijelu.

  1. Smanjite ugljikohidrate pred spavanje

Ovdje mnogi čine veliku grešku, posljednji obrok u danu bi trebao biti lagan i sa samo 15-20% ugljikohidrata. Svi znamo da pri spavanju metabolizam usporava i sav nepotrošeni obrok se skladišti u tijelu u obliku masti.

  1. Povećajte kardio trening

Počnite sa 20 minuta dnevno (prije i poslije treninga), a posebno ujutro kada tijelo troši najveće količine energije. Povećavajte intenzitet i vrijeme za 5 min više svake sedmice, sve dok ne budete dostigli željenu težinu i izgled.

  1. Termogenici

Termogenici su pripravci koji svemu ovome navedenom daju brzinu i skraćuju vrijeme potrebno za željene rezultate. Obično su kombinacija dva ili više pripravaka koji sinergično daju bolji efekat. Jedan od najboljih je kombinacija E-C-A (efedrin-kofein-aspirin) iako postoje i drugi, malo manje efektni ali ipak sa određenim rezultatima.        

Izvor: nepoznat