Jaja su jedna od najkompletnijih i najsvestranijih namirnica uopće. Ona su najbolji izvor proteina u prirodnom obliku , a to što su ukusna i jednostavno se spremaju je samo još jedan veliki plus. Jaje sadrži u prosjeku oko 6 grama proteina ( a svi znamo koliko su protein važni za izgradnju mišića i da bez protein nema dodatne mišićne mase).

Bjelanjci jajeta ne sadrže masnoće dok žumanjak sadrži pet grama masnoća a samo je mali dio toga sastavljen od zasićenih masnih kiselina. Jaja sadrže holesterol, ali je općenito prihvaćeno da kolesterol iz hrane ne povisuje razinu kolesterola u krvi. Također možete pročitati naš članak o holesterolu  da li je holesterol u žumancima zaista štetan?

Close up six eggs in carton

Činjenice o jajima :
– Lako se spremaju i ukusna su
-Sadrže samo dva grama zasićenih masnoća.
-Bogat izvor vitamina A,E,K kao I vitamine B skupine B12, riboflavin I folne kiseline)
– Sadrže kalcij,cink, željezo
-Jaja imaju Visoku biološku vrijednost (BV).

Nutritivne vrijednosti

Jaje kokošije (cijelo)

Proteini – cca 6 grama
Holesterol- 213 mg
Ukupna masnoća – 5,0 grama