U mladosti je važno osnažiti zdravlje i pomoći olakšati normalan razvoj. Isto vrijedi i za boksere i borce općenito.

Robbie Seaborne za Boxing News donosi četiri pravila prehrane za mlade boksere. Ograničavanje prehrane u mladoj dobi može imati velike utjecaje na razvoj i ukupno zdravlje borca i stoga oko ovoga se nikada ne bi trebali raditi kompromisi.

1. Izbjegavajte ograničavanje unosa kalorija

Bilo iz proteina, ugljikohidrata ili masti, ne treba ograničavati unos kalorija. Kod profesionalaca, starijih boksera, ograničavanje unosa kalorija je redovna praksa kako bi se izgubili kilogrami i kako bi se bokser mogao boriti u nižoj kategoriji. No, hranjive tvari iz proteina, ugljikohidrata i masti igraju ključnu ulogu u rastu i zdravlju mladih boksera i ono se ne bi trebalo ugrožavati. Stoga, pravilo broj 1 je izbjegavajte ograničavanje unosa kalorija kako bi dozvolili potpun rast tijela i mišića.

2. Neka hrana bude na prvom mjestu

Zdrava, ujednačena prehrana je prva stvar koju bilo koji bokser mora usavršiti prije nego prijeđe na prehranu koja cilja na poboljšanje izvedbe i na kraju korištenje suplemenata. Dok god prehrana mladog boksera nije usavršena – u smislu tipova hrane, količine i vremena unošenja obroka – nema ni smisla razmišljati o malim benefitima koje donosi korištenje suplemenata. Pravilo broj 2, uvijek koristite prirodne namirnice kako bi dobili hranjive tvari.

3. Organska/svježa hrana

Ne treba ni spominjati da organska ili svježa hrana nude ekstra benefite koje gotova jela i pakirana hrana ne mogu ponuditi. Organska hrana sadrži vitamine i minerale koji su ključni u očuvanju zdravlja i olakšanju rasta. Ne samo to, gotova jela imaju i štetne aditive i kalorije koje se koriste kako bi poboljšale okus i izazvale ovisnost o hrani. Dodani šećeri i velike količine trans masti štete zdravstvenom razvoju mladog sportaša koji planira voditi zdrav život. Dakle, pravilo broj 3 govori da se pokušava koristiti svježa i organska hrana čim više.

4. Uvedite zdrave prehrambene navike

Uvođenje zdravih prehrambenih navika pomaže stvaranju ujednačene prehrane. Uvođenje tih navika u mlađoj dobi olakšat će treninge i izvedbu. Također će borcima pomoći i kasnije u karijeri kada njihove prehrambene namjere budu fokusirane na trening i izvedbu. Evo nekoliko prehrambenih navika koje mogu pomoći mladom borcu da bude fit:

1. Uzimanje proteinski baziranih snackova umjesto onih baziranih na šećeru

2. Redovna i dosljedna prehrana

3. Zamijeniti visokošećerne ugljikohidrate s opcijom ugljikohidrata sporijeg otpuštanja

4. Stvarati naviku jedenja različitog svježeg voća i povrća dnevno

Izvor: croring.com