Da li možete odabrati pobjednika? U utrci sagorijevanja sala koji od ova dva načina ishrane će izaći kao pobjednik. Koja je opcija bolja za vas? Koja će dati bolje rezultate?

Nekoliko istraživanja je urađeno na ovu temu, uključujući vremenski period koji je potreban da bi se izgubili kilogrami, kao i implikacije na zdravlje koje ima smanjivanje unosa ugljikohidrata odnosno masti u ishrani. Iako su efekti na mršanje bili slični u oba pristupa, ipak su se pokazali različito kada je upitanju uticaj na cjelokupno zdravlje.

Prvo da spomenemo da postoje brojne dijete koje se baziraju na niskom unosu ugljikohidrata, a koje se primjenjuju da bi se smršalo, međutim najpopularnije su Atkinsonova dijeta i South Beach dijeta. Osnova ovih dijeta je u ograničavanju unosa ugljikohidrata te njihovo dopunjavanje proteinima i mastima.

Popularnost ovih dijeta je velika zbog dramatičnih rezultata koje nose, gdje se za vrlo kratak vremenski period gubi drastično na kilaži, a da pri tome ne morate povećati intenzitet vašeg vježbanja. Čak nije potrebno da napravite drastične promjene kako biste primjetili razliku, izbacite hljeb, tjesteninu, a povećate unos mesa. Općenita zabluda oko dijeta sa niskim unosom ugljikohidrata jeste da će visok unos masti povećati nivo holesterola, međutim to nije tačno.

Sa druge strane imamo dijetu sa niskim unosom masti koja se fokusira na smanjivanje masti koje unosima u tijelo na dnevnoj bazi. Vaš osnovni izbor namirnica će biti povrće, voće i drugi nutrijenti sa niskim procentom masti. Namirnice koje unosite trebaju imati male količine glukoze, što znači da ćete biti u mogućnosti izgubiti na kilaži, a pri tome imati normalan krvni pritisak. Ono što je također važno jeste da vam ova dijeta omogućava da jedete velike količine hrane, tako da nećete osjećati glad tokom dana.

Pa onda koji način ishrane je bolji? Ili još bolje pitanje bi bilo: unos kojih nutrijenata bi trebalo smanjiti? Ukoliko je vaš cilj gubljenje kilograma onda je odgovor ugljikohidrati. Jer smanjivanje unosa ugljikohidrata ima bolji efekat na gubljenje kilograma u odnosu na masti.

Ovdje trebamo napomenuti jednu stvar, a to je da nikako ne savjetujemo ekstremno izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane kao što je to slučaj sa prethodno navedenim dijetama (Atkinsonova i South Beach dijeta), jer u tom slučaju je izgledno da dođe do tzv. yo-yo efekta gdje ćete u nekom periodu kada prestanete sa dijetom vratiti više kilograma nego što ste imali. Ključ je dakle u balansiranoj prehrani. Dakle, ukoliko želite mršaviti varirajte sa procentom unosa ugljikohidrata i pazite na kvalitet ugljikohidrata koje unosite.

“Ukoliko većina vaših ugljikohidrata dolazi od cjelovitog povrća i voća umjesto riže, krompira, prerađenih žitarica i sokova, onda možete očekivati poboljšanje vašeg kardiovaskularnog zdravlja i gubitak viška kilograma.” – kaže Lydia A. Bazzano, M.D., Ph.D., profesor i nutricionist sa Tulane univerziteta.

// workout.ba