Ključnu ulogu u gubitku viška tjelesne masti ima metabolizam. Redovito vježbate i pazite na unos kalorija, ali vaši kilogrami unatoč tome i dalje ostaju. Postoje greške koje svakodnevno radimo i koje nam usporavaju napredak u mršavljenju, a da toga nismo svjesni. U nastavku donosimo 5 najčešćih grešaka koje usporavaju metabolizam i onemogućavaju dobre rezultate.

Kakav je vaš doručak?

Stalno slušate o tome da je doručak najvažniji obrok u danu. Ljudi koji redovito doručkuju, imaju manje problema s prekomjernom težinom i više energije u usporedbi s onima koji preskaču doručak.

Neki kažu da zbog preranog doručka brzo postanu gladni, pa zbog toga jedu više nego inače. Ako ste i vi u toj skupini ljudi, vrlo je vjerojatno da vaš doručak sadrži previše ugljikohidrata i šećera.

Koliko je proteina na vašem jelovniku?

Odgovori na ovo pitanje su vrlo različiti. Jedna studija, u kojoj su bili uključeni vrhunski sportaši, pokazala je da ljudsko tijelo može iskoristiti samo između 20 i 40 g proteina.

S proteinima nemojte pretjerivati, jer se u suprotnome tijelo bavi izlučivanjem viška proteina, umjesto sagorijevanjem viška masnoća. Također nije dobro u potpunosti izbjegavati proteine, jer su oni vrlo važni za ljudski organizam. Proteini su glavni gradivni blokovi mišića.

Manje hrane, manje kilograma?

Naravno da je za gubitak kilograma, između ostalog, potrebno smanjiti unos kalorija. No, ako gladujemo, tijelo će se okrenuti protiv nas. Tijelo nakon 24 h gladovanja preplave hormoni stresa, te ono za energiju koristi masne naslage ali i proteine koji grade ćelije, a osobito mišiće. To znači da 68% izgubljene tjelesne težine ide na račun mišića, a samo 32% na račun masti.

Kada se vratite na svoje stare prehrambene navike, svi kilogrami se vrate natrag. Zbog gubitka mišića i usporenog metabolizam dobit ćete još više masnoće.

Pijete napitke sa 0% šećera?

Šećer, u bilo kojem obliku, ima negativan utjecaj na naše tijelo kao što je povećanje količine glukoze u krvi. Čak i umjetna sladila dovode tijelo do toga da izlučuje inzulin. Na taj način utječe i na metabolizam.

Što zapravo predstavljaju prehrambene tvrdnje?

‘Niski udio šećera’

Ova tvrdnja znači da proizvod ne sadrži više od 5 g šećera u 100 g hrane ili 2,5 g šećera u 100 ml tekućine.

‘Bez šećera’

Ova tvrdnja podrazumijeva da proizvod u 100 g ili 100 ml ne sadrži više od 0,5 g šećera.

‘Bez dodanog šećera‘

Ova tvrdnja podrazumijeva da hrana ne sadrži monosaharide, disaharide ili bilo koje druge sastojke koji se dodaju za zaslađivanje. Ako je u proizvodu šećer prirodno prisutan, na njemu mora biti jasno naglašeno da sadrži prirodne šećere.

Zaključak: sva pića i namirnice s oznakom “bez šećera”, sadrže šećer.

Da li uvijek perete voće i povrće?

Pesticidi u hrani ne ubijaju samo kukce, već i loše djeluju na naš organizam. Utječu na održavanje unutarnje ravnoteže, metabolizam ćelija, plodnost, ponašanje i razvoj. Zbog toga uvijek dobro operite voće i povrće.

Za salatu se preporučuje na minutu ili dvije potopiti ju u vodi u koju ste dodali nekoliko kapi jabučnog octa. Nakon toga se salata ispere pod vodom. Voće je potrebno oprati čak i ako ga namjeravate guliti, jer guljenjem možete prenijeti pesticide i na „meso“ voća.

Izvor: kiwi.hr