Hodanje kao lijek za gojaznost i bolesti srca

U jednom novom američkom istraživanju stoji da praktikovanje lagane sportske aktivnosti poput 100 koraka u toku jedne minute, ili 1000 koraka na 10 minuta, ili 2.5 sati jednostavnih atletskih aktivnosti u toku sedmice, sprečava mnoge bolesti koje se javljaju usljed gojaznosti.

Autor ove studije, asistent za predmet Atletske aktivnosti na Univerzitetu u San Diegu, savjetuje da se prilikom hodanja koristi mjerač broja koraka, kako bi se postigla odgovarajuća brzina hodanja, a koja je pogodna za normalan rad srca. U studiji se navodi kako je potrebno da se u brzom hodanju provede oko 150 minuta u toku jedne sedmice, kako stoji: „ Ako želite smanjiti rizik od kardio-vaskularnih bolesti, dovoljno je da prakticirate brzo hodanje samo pola sata dnevno.“

Isto tako, i najnovije studije koje je objavio Medicinski centar „Duke“ pokazuju kako se brzim hodanjem, u trajanju od pola sata dnevno, doprinosi izlječenju metaboličkog sindroma, a to je metabolički poremećaj koji se očituje kao nakupljanje masnog tkiva u području trbuha što dovodi do pojave dijabetesa, oboljenja srca i angine. U Americi postoji oko 24 miliona oboljelih od metaboličkog sindroma.

U slučaju da ne možete odvojiti pola sata za brzo hodanja, preporučuje se bilo koja druga lagana tjelesna aktivnost. Tako su istraživanja u Britaniji pokazala da se povećanjem broja onih koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo u svakodnevnoj upotrebi, smanjio broj oboljelih od srčanih bolesti za čak 11%, posebno među ženama.

Šetnja kao prevencija raka

Savremene sportske studije ističu brojne koristi prakticiranja šetnje. Tako mnogi doktori svjedoče da šetnja djeluje kao prevencija mnogim bolestima, među kojima posebno ističu rak dojke i nemogućnost dubokog sna. Dr. Michael Look, iz Udruženja za savjetovanje žena oboljelih od raka dojke, ističe da je šetnja obavezana fizička aktivnost u njenom programu liječenja. Dr. Look navodi da šetnja ima posebno blagotvoran učinak na žene.

Časopis „American Medical Association“ je objavio da se šetnjom od nekoliko sati sedmično smanjuje rizik od pojave raka dojke. To stoga što hodanje smanjuje nivo masti, koje su osnovni izvor hormona estrogena. Njihova opširna studija koja je provedena na iskustvima 74000 žena u postmenopauzi u dobi od 50-79 godina je pokazala da žene koje imaju uravnoteženu tjelesnu masu imaju znatno manji rizik za pojavu raka dojke, za čak 30%, dok žene koje imaju povišenu tjelesnu masu imaju povećan razik za 10-20%.