Vrlo često neuobičajeno veliki apetit može biti znak zdravstvenih problema, ali također mogu postojati i neki drugi razlozi zašto ne možete prestati da jedete. Nutricionista Shona Wilkinson objašnjava zašto pojedine osobe konstantno osjećaju glad.

Jedete previše ugljikohidrata

Ukoliko je vasa večera bila prebogata ugljikohidratima, vrlo je moguće da ćete sljedeći dan osjećati glad, čak i nakon što jedete. Kada konzumiramo velike količine ugljikohidrata odjednom, pogotovo one sa visokim glikemijskim indeksom, dolazi do lučenja velikih količina inzulina u tijelu.

Tijelo ne može tolerisati prevelike količine šećera, zato tijelo prirodno luči hormon inzulin koji preuzima šećer iz krvi i pohranjuje ga u ćelije. Nakon što inzulin odradi svoj “posao” nastaje novo stanje a to je nizak nivo šećera u krvi, kod nas poznato kao pad šećera. Kako bi vratilo šećer na normalnu razinu, tijelo šalje hemijski signal mozgu i traži više glukoze. U ovom trenutku imate nove napade gladi gdje vam se traži šećer ili bilo koji drugi ugljikohidrati.

Kako biste izbjegli ovo, Shona savjetuje da nejedete rafinisane ugljikohidrate, već da umjesto toga birate jela koja sadrže rafinisane ugljikohidrate u jako malim količinama, u kombinaciji sa većom količinom proteina i vlakana, te određenom količinom masti. Na ovaj način će tijelo sporije apsorbovati ugljikohidrate, a uz to ćete imati osjećaj sitosti.

Nedostatak sna

Nedostatak sna može imati direktan uticaj na glad, bez obzira na to koliko vi jeli. Zašto? Zbog nedostatka sna, tijelo smanjuje nivo hormona leptina, koji šalje signale da niste gladni i koji spriječava glad. S druge strane, nedostatak sna povećava nivo hormona grelina koji stimuliše glad.

Dehidrirani ste

Ponekad miješamo osjećaj žeđi i osjećaj gladi. Osjećamo da tijelu nešto fali, te taj osjećaj tumačimo kao osjećaj gladi, kada je ustvari čaša vode sve što nam je potrebno. Voda je također potrebna za transport nutrijenata do ćelija, te zbog toga nedostatak vode može prouzrokovati osjećaj gladi.

Shona Wilkinson kaže da će nas unos vode između obroka održati sitim i smanjiti naš apetit. Međutim, važno je ne piti vodu nekoliko minuta prije obroka, tokom ili odmah nakon obroka jer tada ometa probavu.

Imate mjesečnicu

Dokazano je da žene imaju povećan apetit između ovulacije i menstruacije. Tokom ovog perioda važno je da jedete hranu bogatu proteinima (riba, meso, jaja, orašasti plodovi …) i da smanjite količinu rafinisanih ugljikohidrata i šećera. Također, trebate izbjegavati kofein i alcohol jer utiču na hormonalni balans.

Trudnoća

Apetit se povećava tokom trudnoće i to je sasvim normalno. Međutim, veoma je važno jesti zdravo tokom trudnoće. Izbjegavajte prerađenu hranu. Jedite zdravo i uvijek sa sobom nosite zdravu užinu. Tako ćete smanjiti mogućnost da pojedete nešto nezdravo kada dobijete napade gladi. Jedite hranu bogatu nutrijentima jer ćete na taj način smanjiti mogućnost prejedanja te istovremeno ćete svom tijelu i bebi obezbijediti sve što je potrebno.

// workout.ba