Unos pravih namirnica za zdravu i balansiranu ishranu je esencijalna stvar za izgradnju mišića, povećanje snage i poboljšanje izdržljivosti. Mnogi vježbači se fokusiraju samo na poboljšanje svog treninga i na to da dižu veće kilaže, ali bez nekih pravila u vezi ishrane, što može ozbiljno usporiti potencijalni mišićni rast.

Nemojte jesti previše, ali ni premalo

Pretjeran unos hrane znači da vaše tijelo nema koristi od viška hrane zbog čega te dodatne kalorije pohranjuje kao salo. Zato je važno da unosite prave količine masti, ugljikohidrata i proteina kako biste izbjegli nakupljanje sala, a uz to mogli nabacivati mišićnu masu. Unošenjem premalo hrane ograničavate svoj potencijal za izgradnju snage i mišićne mase.

Nemojte pretjerivati sa šećerom i mastima

Previše šećera se pretvara u salo, a previše masti je teško za organizam da probavi. Balansirana ishrana je ključna kako biste održali željenu liniju. Nastojte da održite unos masti na 15% vašeg dnevnog unosa kalorija. Osim toga uvijek pratite nutritivne tablice na namirnicama kako biste bili sigurni da vaš unos šećera nije veći nego što bi trebao biti.

Nemojte zaboravljati da jedete izbalansirane obroke

Balansirani obroci su ključni za zdravu ishranu i dobar fizički izgled. Sa dobro balansiranom ishranom vaše tijelo ćete opskrbiti sa nutrijentima koji su vam potrebni kako biste sagorijevali salo, dobili na mišićnoj masi i imali snage za kvalitetan trening.

Unosite dovoljno proteina

Protein je ključan za dobivanje mišićne mase i oporavak mišića. Na primjer ukoliko idete u teretanu 5 puta sedmično onda se morate osigurati da je vaša ishrana bogata proteinima koji će pomoći izgradnju vaših mišića i dati im snagu. Također, pobrinite se da vaš primarni izvor proteina bude hrana, a ne proteinski šejkovi. Kvalitetne količine proteina možete unijeti iz nemasnih namirnica kao što su piletina, riba i bjelanjak. Uz bogatu ishranu dodatne količine proteina možete unijeti kroz suplementaciju.

Pišite svoj dnevnik ishrane

Zapisujte obroke koje pojedete kako biste znali koje promjene trebate napraviti u svom planu ishrane. Potrebno je da budete u potpunosti iskreni kada pišete ono što pojedete. Kada zapisujete hranu koju pojedete određeni dan, zapišite i da li ste taj dan bili na treningu. Također zapisujte specijalne događaje poput praznika ili zabava, a koji imaju uticaja na vašu ishranu. Na ovaj način ćete uspjeti pratiti trendovi koji se dešavaju sa vašim tijelom i moći ćete brzo napraviti izmjene ukoliko vam nešto ne odgovara.

Koristite suplemente

Suplementi funkcionišu zajedno sa pravilnom ishranom tako što vam pomažu da povećate svoj mišićni potencijal. Posebno efikasno može biti ukoliko unosite suplemente koji su dizajnirani za određene stvari koje su potrebne vašem tijelu, poput nabacivanja mišićne mase, definicije ili oporavka. Unošenje svih potrebnih nutrijenata samo kroz hranu je izuzetno teško i veoma skupo, pa zato nastojte da odaberete suplemente koji će odgovarati vašem planu ishrane i treningu.

// workout.ba