Doručak je najvažniji obrok u danu.  Nakon noćnog odmora, doručak je idealno sredstvo za pokretanje metabolizma i osiguravanje energije za predstojeći dan. Budući da je to prvi obrok nakon buđenja, on treba da nam obezbjedi dovoljno energije za dan i sve napore koji nas čekaju.

Zdrav doručak obiluje ugljikohidratima koji pokreću mozak i hrane ga time nam podižući koncentraciju. Iz tog razloga preporučujemo unos zobenih pahuljica koje sadrže kompleks ugljikohidrata koji pruža našem organizmu dovoljno vlakana.

healthy-breakfast

 

 

 

 

Poslije ugljikohidrata sljedeća stavka na listi koju je potrebno unijeti za doručak jesu vitamini. Kombinacijom vitamina sa nekim kvalitetnim proteinima obezbijedit će vam dovoljno energije za kvalitetan početak dana. Proteini su osnovne gradivne materije svakog tkiva u organizmu. Bez proteina nema funkcionisanja nervnog sistema, nema imuniteta, dakle, nema života a pored toga proteini pružaju osjećaj sitosti pa nečemo posegnuti za nezdravim ugljikohidratima. Kao dobar izvor proteina možete uzimati kikiriki puter ili jaja a također tu su i whey proteini. JAJA – klasična hrana za dobar  doručak. Jaja su namirnica iznimne biološke vrijednosti i hranjivosti. Energetska vrijednost prosječno iznosi 147 kcal na 100 g također su jako bogata proteinima čak 6 grama.

Proteini surutke (whey) imaju najveću biološku raspoloživost (najefikasnije dolaze do dijelova organizma gde su potrebni. Surutka je najbogati izvor BCAA koje se metabolišu u mišićima, te su najvažnije i u periodima treninga, ali i u periodu oporavka. Surutka sadrži aminokiseline leucin i glutamin koje su najvažnije u izgradnji i rastu mišića. Ukratko whey čini sportiste spremnijim i otpornijim.

Zadnja stavka koju je potrebno unijeti da bi naš doručak bio kompletan jesu omega 3 masne kiseline. Omega 3 masne kiseline su esencijalne polunezasićene masne kiseline koje nalazimo u hrani kao što je: riba, laneno sjeme, kuhana zrna soje, orasi, tuna. Omega 3 masne kiseline su esencijalne za ljudsko zdravlje i dnevni unos od 1,6 grama dnevno (EPA i DHA) za muškarce i 1,1 gram dnevno (EPA i DHA) za žene je ustanovljeno kao minimum dnevnog unosa.

Ukoliko preskočite  doručak onda ćete imati  smanjenu koncentraciju, produljeno vrijeme reakcije, nisku razinu šećera u krvi i smanjenu radnu produktivnost.