Šta je to dekstroza? Kako nam dekstroza pomaže u oporavku i vraćanju energije? Koliko je potrebno dekstroze unositi ? Ovo su neka od najčešćih pitanja koje dobijemo kada Vam preporučimo dekstrozu kao jednu od obaveznih stavki koja se unosi nakon treninga. Iz tog razloga smo se odlučili da Vam detaljnije objasnimo šta je to zapravo dekstroza.

Nakon jakog i kvalitetnog treninga, mišići su premoreni, nivo šećera u krvi drastično opada i počinje katabolizam ili razgradnja mišića. Jedini način zaustavljanja tog negativnog procesa i pokretanje anaboličkog (izgradnja mišića) je unijeti u tijelo one nutritivne elemente koji su mu sada poslije treninga najpotrebniji. Iz razloga što se brzo apsorbuje ,dekstroza je idealan ugljikohidrat koji se unosi nakon treninga jer omogućava brzo podizanje nivoa insulina i punjenje izmorenih mišića glikogenom.

dekstrozagro-438x278

Dekstroza (glukoza, grožđani šećer) je jednostavan ugljikohidrat s jako visokim glikemijskim indeksom (GI=137) Glikemijski indeks nam daje informaciju o tome koliko brzo određeni tip ugljikohidrata dospjeva u krvotok. Što je viši glikemijski indeks određenog ugljikohidrata, brža je apsorpcija.  Dekstrozu sportaši koriste jer podiže inzulin (a on nosi aminokiseline u mišićne stanice), ali i za punjenje glikogena u mišićnim stanicama koji je potrošen tijekom treninga. Da ne bi bilo zabune, nakon treninga, dekstrozu konzumirate s proteinima kako bi ovaj šećer ubrzao oporavak mišića i njihovu regeneraciju te pospješio ugradnju proteina u gladne mišiće.

Kako i u kojim količinama treba uzimati dekstrozu?

Naša preporuka je da dekstrozu uzimate nakon treninga, a količina zavisi od tipa treninga, intenziteta treninga i od ciljeva same osobe, tako da je vrlo teško reći preciznu količinu.Također imajte na umu da ta količina neće biti ista  nekome od stotinu kilograma i djevojci od 50. Većina rekreativaca uzima 30-60 g nakon završenog treninga u kombinaciji sa proteinom, aminokiselinama.

Oprez pri korištenju dekstroze

S obzirom da je insulin izuzetno anaboličan, dekstroza pomaže u mišićnom rastu i oporavku bez stvaranja sala kada se unosi odmah nakon treninga. Dakle, dekstrozu je potrebno unositi odmah nakon treninga  jer ovi ugljikohidrati mogu lako biti uskladišteni kao masnoća zato što tijelu daju puno energije odjednom, mnogo više od potrebnog. Ako Vašem tijelu nije potrebna ta energija on će je skladištiti u vidu masnog tkiva.

 

//workout.ba