Mnogi početnici vjeruju da će velikim brojem ponavljanja sa malim težinama oblikovati svoje tijelo i dati definiciju mišićima.

Prava istina je da ne postoji takva stvar kao što je oblikovanje ili toniranje mišića. Oblik kojem vježbači obično teže je ustvari mali rast u veličini mišića i ima veze sa niskim procentom tjelesne masnoće. Također određene vježbe ne mogu oblikovati mišiće na određeni način. Mišići će da rastu i oblikuju se prema onome što je odredila vaša genetika.

Veliki broj ponavljanja vam pomaže da izgradite izdržljive mišiće, a ne da ih oblikujete ili učinite snažnijim.

broj ponavljanja
Slika pokazuje broj ponavljanja u odnosu na efekat koji se želi postići (snaga, hipertrofija i izdržljivost)

Veliki broj ponavljanja će prouzrokovati sarkoplazmatsku hipertrofiju, što znači da ćete dobiti povećanu količinu nekontrakcijske tečnosti u svojim mišićima, koja se naziva sarkoplazma. Ova tečnost će vas učiniti većim, ali neće vašim mišićima dati definiciju. Također nećete postati mnogo snažniji. Loša vijest je da sarkoplazma predstavlja svega 25 % mišićne mase, odnosno drugim riječima, postat ćete malo masivniji ali nećete oblikovati ili definisati svoje mišiće.

Miofibrilna hipertrofija u drugu ruku je rezultat treninga sa velikim kilažama i manjim brojem ponavljanja. Kod ove hipertrofije se radi o povećanju broja kontrakcijskih mišićnih vlakana. Miofibrilna hipertrofija čini mišiće čvršćim, snažnijim i gušćim.

Zaključak: Oblik i definicija koju vježbači žele nije proizvod velikog broja ponavljanja i malih kilaža. Rezultat je napornog treninga sa težim kilažama, u kombinaciji sa pravilnom ishranom i kardio treningom.
Više o sarkoplazmatskoj i miofibrilnoj hipertrofiji možete pročitati ovdje.

// workout.ba