Kreatin je jedan od najpopularnijih suplemenata dostupnih danas. Ipak, ljudi opet vrlo često imaju pitanja u vezi ovog suplementa. Da li kreatin stvarno funkcioniše? Koje su njegove koristi? Kakve su to nuspojave njegovog korištenja? Ko može imati najviše koristi od njegove upotrebe?  Stotine istraživanja su pokazala koristi od suplementacije kreatinom. Ovaj suplement je postao jedan od temeljnih u ishrani atleta, bodibildera i svih onih koji nastoje izgraditi mišićavo tijelo.

Šta je kreatin?

Ovaj spoj je prvi otkrio francuski hemičar Michel-Eugène Chevreul 1832. godine.  Radi se u stvari o azotnoj organskoj kiselini koja se proizvodi u jetri. Kreatin se također može unijeti kroz ishranu i suplemente. Njegove osnovne komponente su tri aminokiseline L-metionin, L-arginin i glicin.

Ovaj spoj stimulira proizvodnju ATP (adenozin trifosfata) u organizmu i pomaže u snabdijevanju mišića energijom. Oko 95% kreatina se pohranjuje u skeletnim mišićima. Preostalih 5% ide u vaše srce, mozak i testise.

Kako kreatin funkcioniše?

Kreatin je dostupan kao prehrambeni suplement. Zaljubljenici fitnesa i atlete koriste ovaj suplement kako bi dobili na veličini i snazi, kako bi se brže oporavili nakon napornog treninga, te kako bi dizali veće kilaže. Kreatin NIJE steroid – radi se o prirodnom spoju koji može poboljšati vaše performanse i stimulisati rast mišića.

Kada se upotrebljava u prehrani, kreatin smanjuje umor u mišićima, povećava nivo energije i smanjuje katabolizam. Istraživanja su pokazala da su najbolji rezultati primjećeni kada se kombinuje sa treningom snage. Imajte na umu da vam kreatin neće pomoći u izgradnji mišića ukoliko ne trenirate. Ukoliko želite postati veći i snažniji onda morate naporno trenirati. Ovaj suplement će vam samo pomoći da te rezultate brže postignete tako što će vam povećati snagu i izdržljivost te će vašim mišićima dati puniji izgled.

Pripazite jer kreatin vuče vodu u vaše mišiće i uzrokuje dobitak kilograma. Međutim radi se samo o vodi, a ne o salu, stoga nema potrebe da se brinete. Vaši mišići će izgledati veći i napumpaniji. Preporučuje se da uzimate kreatin kada ste u fazi nabacivanja mase tzv. “bulking”.

Suprotno popularnom mišljenju, nećete izgubiti mišiće kada prestanete koristiti kreatin. Vaši će mišići samo izgledati manji jer ćete izgubiti višak vode. Korisnici kreatina će zadržati svoju teško zarađenu mišićnu masu i snagu i nakon prestanka upotrebe kreatina.

Nuspojave upotrebe kreatina

Suplement kreatin je siguran za većinu ljudi. Koristi od upotrebe ovog suplementa nadmašuju njegove nuspojave. Mogu se javiti bolovi u stomaku, nadutost, grčevi u mišićima, mučnina i problemi sa probavom.  Međutim istraživanja pokazuju da svega 5-7 % ljudi osjeti probleme sa stomakom kada koristi kreatin. Upotrebu kreatina trebaju izbjegavati osobe koje imaju dijabetes ili probleme sa bubrezima. Za zdrave osobe kreatin nema nikakvih opasnih nuspojava.

Mikronizirani kreatin uzrokuje manje nadutosti nego kreatin monohidrat, stoga je to stavka o kojoj trebate razmisliti.

Kako uzimati kreatin?

Većina bodibildera prolazi kroz “fazu punjenja” gdje uzima 15-25 grama dnevno u toku 5 dana. Nakon toga uzimaju 5 grama kreatina dnevno. Zdravstveni stručnjaci tvrde da nije potrebno imati fazu punjenja kreatinom, ali da može pomoći u bržem postizanju rezultata. Ta odluka je na vama. Ukoliko ranije niste koristili ovaj suplement onda počnite sa manjom dozom i postepeno je povećavajte u narednim danima.

 // workout.ba