Koliko puta ste imali jaku upalu mišića nakon treninga? I koliko puta ste otišli sutra na trening, stegli zube i ponovo naporno trenirali. Međutim, šta Vam može pomoći kod jakih bolova u mišićima? I da li je masaža pravo rešenje?

Svako ko ode na masažu nakon treninga se nakon toga bolje osjeća. Probajte i Vi. Međutim, postoji li naučno objašnjenje zašto je to tako? Na Univerzitetu u Ontariu u Kanadi, dr Mark Tarnopolski je rukovodio zanimljivim istraživanjem. Oni su uzeli 11 zdravih odraslih vježbača i dali im da odrade izuzetno jak trening. Kako bi istražili uticaj treninga i masaže nakon njega na mišiće, uradili su biopsiju (uzeli uzorak tkiva) mišića sa obje noge prije treninga, poslije treninga i nakon 10 minutne masaže mišića nogu. Masaža je rađena odmah nakon završenog treninga.

Utvrđeno je da masaža utiče na dva specifična gena u ćelijama mišića. Prvi od njih djeluje na smanjenje inflamacije (zapaljenja) mišića i njegovo dejstvo je slično kao kada biste uzeli neki od lijekova koji djeluju na smanjenje bola. Drugi gen povećava aktivnost mitohondrija u mišićima. Mitohondrije su ćelijske organele koje predstavljaju glavno mjesto stvaranja energije u mišićima. Utvrđeno je da kada se mišići naviknu na naporne treninge, broj mitohondrija u ćelijama se povećava. Istraživači smatraju da masaža potpomaže ovaj proces.

Jedan dio istraživanja se odnosi i na poređenje efekata masaže nakon treninga i kupanja u hladnoj vodi.

Kupanje hladnom vodom (ice bath) nakon treninga je posljednjih godina postalo izuzetno popularno. Ideja se sastoji u tome da se nakon treninga okupate u hladnoj vodi. Nakon što kadu napunite hladnom vodom, ubacite nekoliko kesa leda i onda legnete u hladnu vodu. U početku se ne preporučuje da cijelo tijelo stavite u hladnu vodu, već samo noge dok se ne naviknete. U vodi biste trebali da provedete 10 minuta, a kasnije taj period možete produžiti na maksimalno 20 minuta (nikada više od toga). Ideja jeste da hladna voda smanji upalne procese u mišićima.

Kupanje u hladnoj vodi će svakako smanjiti upalu mišića ali neće direktno uticati na njihov oporavak što jeste jedan od efekata masaže.

Dakle, probajte sa masažom nakon treninga. Ne samo da ćete se osjećati bolje, već ćete pomoći svom tijelu da se bolje i brže oporavi!

Izvor: lifeactive.rs