Kada se govori o zdravlju, posebno u svijetu fitnesa i bodibildinga, žumanca i njihov holesterol se vrlo često ističu kao nešto izuzetno loše. Konstantno smo bombardovani porukama kako holesterol može povećati rizik od ateroskleroze i srčanog udara.   Međutim, da li žumanca zaista zaslužuju takav tretman?

Dnevna preporučena doza holesterola je oko 300 mg – što je mnogo niže nego što sadrži jedno žumanjce  (oko 450 mg u 100 g kokošijeg jajeta ). Ovo na prvi pogled može izgledati zastrašujuće, međutim prije nego donesete bilo kakav zaključak nastavite čitati dalje.

Kada razmišljate na taj način onda je logično da se unosom holesterola povećava nivo holesterola u krvi, što dovodi do začepljenja arterija i u konačnici dolazi do nekih kardiovaskularnih bolesti, zar ne?

Međutim, istraživanje na Colorado Univerzitetu je pokazalo kako zasićene masti (kojih je vrlo malo u jajima) igraju mnogo veću ulogu u povećavanju nivoa holesterola u krvi nego sam holesterol sadržan u jajima.

U drugom istraživanju obavljenom na Yale Univerzitetu istraživali su se efekti na pacijentima sa koronarnim srčanim bolestima kada pojedu cijelo jaje. Iznenađujuća činjenica je da se nakon 12 sedmica konzumiranja jaja njihov krvni pritisak i LDL (lipoproteini male gustoće, odnosno loši holesterol) nivo nije promjenio.  Zapravo se dogodilo poboljšanje u njihovom HDL-u (lipoproteini velike gustoće, odnosno dobrom holesterolu). Istraživanje se radilo na dvjema grupama, jedna grupa je konzumirala 2 jajeta, dok je druga grupa konzumirala 3 jajeta dnevno,  međutim rezultati za obje grupe su bili gotovo identični.

Još jedno istraživanje je pokazalo da je konzumiranje 2-4 žumanca dnevno u periodu od 5 sedmica imalo pozitivan učinak na makularno zdravlje kod starijih osoba sa niskom optičkom gustoćom makularnog pigmenta, povećavajući njihov HDL holesterol, bez povećavanja njihovog LDL holesterola.

Naravno, ovaj članak i spomenuta istraživanja ne predstavljaju kartu za vas da odete i pojedete školjku jaja, nego samo predstavljaju dokaz da žumanca mogu biti korisna za vaše zdravlje i potpomoći rast vaših mišića. Stoga sljedeći put kada budete pravili omlet sjetite se da bacanjem žumanaca gubite vrijedne nutrijente.

// workout.ba