Najnovije

  • Kućni trening za žene #12

    7. Avgusta 2018.

    Ideja ovog serijala “Kućni trening za žene” jeste da se djevojkama i ženama koje iz određenog razloga nisu u mogućnosti da treniraju u teretani ili fitness centru omogući slikovit i progresivan serijal treninga koje će moći izvoditi kući.  (više…)

  • Pogledajte kako postava “Plaćenika” izgleda danas, a kako je izgledala u mlađim danima

    7. Avgusta 2018.

    Plaćenici (The Expendables) je akcijski film Sylvestera Stallonea o grupi plaćenika koji idu srušiti sa vlasti vojnog diktatora. Film je svojevrsna posveta akcijskim filmovima iz 1980-ih i početka 1990-ih, te okuplja glumačku ekipu veterana iz takvih filmova kao što su Dolph Lundgren, Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Jackie Chan te mlađe snage Jason Statham, Jeta Lija i…

  • Činjenice o fitnessu, treningu i zdravom načinu života

    7. Avgusta 2018.

    1. Trening produžava život. Istraživanja su pokazala da ljudi koji treniraju žive daleko duže od onih koji se ne bave sportom i treningom. 2. Vežbanje poboljšava vaš imuni sistem, kvalitetu sna i moždane funkcije. 3. Redovno treniranje će vam pomoći kod depresije i anksioznosti, riješit će vas stresa, te poboljšati vaš kardiovaskularni sistem i smanjiti…

  • Zanimljive činjenice o ljudskom organizmu

    7. Avgusta 2018.

    Naredne činjenice pokazuju koliko je naše tijelo zapravo savršen stroj, te koje blagodati su nam darovane samo po rođenju. U period od samo 24 sata tijelo uradi sljedeće: (više…)

Vježbanje kao lijek

0

Exercise is medicine – vježbanje je lijek – predstavlja aktuelni koncept sportske medicine, sportskih nauka i borba sa modernim (sedentarnim/nezdravim) načinom života u cilju očuvanja zdravlja i prevenciji bolesti!

Šta kaže nauka: Je li lakše istrčati maraton ili poroditi se?

0

Prema novom istraživanju, univerziteta u Mičigenu trudovi i porođaj najtraumatičnija su iskustva kroz koje ljudsko tijelo može da prođe.

Kako efikasnije mršati trčanjem

0

Mršavljenje trčanjem je čuvena tema i razlog zašto mnogi ljudi počnu da trče – kako da iskoristimo potencijal tijela da troši masti u toku trčanja?

Procenat tjelesne masnoće ili ti ga bodyfat

0

Svaka osoba, ma koliko bila mršava, mora imati određeni procenat masti u organizmu jer su masti neophodne za život.

Bez masti se pojedini vitamini i minerali ne mogu resorbovati u organizmu, hormoni se ne mogu proizvoditi, a masti imaju i važne reproduktivne funkcije. U mastima se energija skladišti, masti regulišu temperaturu organizma i još odgovorne su za još mnogobrojne mehanizme u ljudskom tijelu.

Procenat tjelesne masnoće ili masti (eng. body fat percentage, BF ili FAT) je pokazatelj količine masnog tkiva neke osobe i izražava se u procentima. Taj procenat je kod žena veći nego kod muškaraca, prvenstveno zbog potreba rađanja, hormonalnih i drugih funkcija. Kod muškaraca je neophodno da postoji 2-5% masti, dok je kod žena taj procenat 10-13%. Masti se u tijelu skladište u potkožnom masnom tkivu, a osim toga, masne naslage imaju i zaštitnu funkciju oko unutrašnjih organa.

Minimalni procenat masti koje ljudski organizam treba da ima prevazilazi već pomenuti neophodni procenat masti, a zavisno od toga kakvi smo, postoji nekoliko kategorija, manje ili više precizno prikazanih u sljedećoj tabeli:

procenat

Zašto je potrebno imati veći procenat masti od neophodne? Prvenstveno zato što se mast, u slučaju potrebe, koristi i kao energija, tj pogonsko gorivo. Vrhunski altetičari imaju niže rezerve masti od manje angažovanih trkača. Da bi bodibilderi bili uspešniji, obično tempiraju da na takmičenjima imaju procenat masti na neophodnom minimumu. Jeste da onda izgledaju idealno, ali su toliko slabi, pa to stanje ne sme dugo da potraje.

Procenat masti se određuje na nekoliko načina i daje precizan odgovor o nivou kondicije neke osobe. Procenat tjelesne masnoće (BF) je jedini pokazatelj tijela koji ne uzima u obzir masu i visinu, potpuno suprotno drugom pokazatelju, indeksu telesne mase (BMI).

Načini mjerenja procenata tjelesne masti su:

  1. Infracrvenim svjetlom – talasi infracrvenog svjetla “reaguju” sa mastima u potkožnom tkivu i apsorbuju ga.
  2. Rendgenskim skeniranjem -detektuje se tačan raspored masti u organizmu.
  3. Matematički i mjerenjem: istiskivanjem vode ili vazduha – gustina (ρ =m/V) i formulom BF = (4.95/ρ − 4.50) × 100
  4. Bioelektričnim analizatorom – na osnovu električnog otpora koji se javlja prolaskom kroz masna tkiva.
  5. Skinfold metodom – gdje se presavija dio kože sa masnim tkivom i mjeri se specijalnim klještima na nekoliko mesta, pa se pomoću matematičke formule računa BF.
  6. Metoda visine i obima tijela – mjeri se obim grudnog koša, struka, kukova, vrata i upoređuje se sa visinom.

Najzastupljeniji način mjerenja BF posljednjih godina je bioelektrični analizator.

BFkalkulator

To je aparat u obliku kontrolera za video igrice, koji se sa obje ruke drži ispred sebe i za unesene podatke: visinu, godiše i masu uz mjerenje koje traje 10-ak sekundi prikazuje na displeju vaš BF. Bioelektrični analizator postoji i u obliku vage, pa se tu istovremeno možete izvagati i izmjeriti procenat tjelesne masnoće. Podrazumijeva se da se ne vagate u papučama, već bosi.

Izvor: trcanje.rs

 

 

Da li zaista nemate vremena za trening?

0

U nizu izgovora za preskakanje treninga  jedan od najčešćih je nedostatak vremena. Kompromisi se prave na svim stranama – ako poslije posla ili faksa hoćete da odete na trening, to znači da se nećete vidjeti sa prijateljima, i obrnuto.

10 napomena za žene koje trče

0

Bez obzira da li vam je cilj skidanje kilograma, dobra forma, postizanje što boljih rezultata na trkama ili kvalitetno provedeno slobodno vrijeme i zabava, znanje o treningu, ishrani i zdravlju će vam olakšati put do uspjeha.

Motivirajući citati

“Za dvadeset godina, bit ćete više razočarani stvarima koje niste učinili nego onima koje jeste. Zato isplovite iz sigurne luke. Istražujte. Sanjajte. Otkrijte.”

— Mark Tven
error: Sadržaj je zaštićen od kopiranja.