Jiu jitsu, odnosno brazilski jiu jitsu je borilačka vještina koja svoju bazu ima u borbi na parteru. Parter je vrlo zahtjevan i neophodno je imati dobru kondiciju i izdržljivost. Za razliku od stand up borenja, jiu jitsu je borba sa stalnim kontaktom i konstantnom mišićnom tenzijom. Najbolje vježbe za ovakav vid borbe su one koje omogućavaju borcu da izdrži velike napore i upotrijebi svoje tehničke sposobnosti. Mišićna i kardio vaskularna izdržljivost, plus snaga stiska predstavljaju esencijalne vježbe za brazilski jiu jitsu.

Svaki borac pored vještine mora posjedovati visok nivo kondicione izdržljivosti da bi kompletirao sebe i tako napredovao u ovom sportu. Bez dobre izdržljivosti, tehnike nemaju veliki značaj u borbi. Kardio vaskularna izdržljivost ovdje ima značajnu ulogu, a vježbe poput trčanja uzbrdo, sprinteva i plivanja su odlične za ovaj vid napretka. Ključ je u tome da treba sebe da “guramo” do krajnjih granica, čak i kada smo premoreni jer upravo to je ono što nam je potrebno u borbi. Trenirajući na takav način, gradimo fizičku i mentalnu izdržljivost i učimo kako da se borimo sa bolom.

Kružni treninzi i treninzi sa tegovima nam pomažu da izgradimo mišićnu izdržljivost. Mišići su takođe u konstantnom opterećenju, a da bi “odradili” svoj dio posla, moraju biti spremni. Kada treniramo za ovu vrstu snage i izdržljivosti, primarno je napraviti određeni broj radnih stanica i mijenjati ih bez pauze. Svaki dio tijela treba da bude “pogođen” kako bi svi mišići učestvovali i tako olakšali borbu. Kettbells (girje) su odlične za ovakav vid treninga, a postoje i određeni programi sa ovim bučicama specijalno napravljeni za jiu jitsu. Joey Alvarado, bivši mma borac, je osmislio plan treninga sa bučicama i izuzetno je koristan za svakog jiu jitsu praktikanta. Kada radimo na mišićnoj snazi, onda radimo drugačije od treniga za mišićnu izdržljivost. Ovdje je od velikog značaja trening za noge. Snažne noge imaju veliku ulogu u jiu jitsu borbama. Čučnjevi su bazična vježba koja ne samo da povećava snagu nogu već i kardio. Ovo možete raditi sa tegovima ili sa partnerom na treningu. Oba načina su dobra i ne bi ih trebalo zanemarivati. Naravno, pored snažnih nogu preporučljivo je imati jaka leđa i ruke, jer najviše učestvuju prilikom borbi. Mrtvo dizanje i military press su odlične vježbe za izgradnju snage cijelog tijela.

Snaga stiska je takođe bitan element u kompletiranju jednog borca. Borbe u kimonu su veoma naporne, a snažan stisak pravi razliku između boraca. Za bolju kontrolu, prolaske garda ili završnice, snažan grip omogućava prednost nad protivnikom kao i lakšu odbranu, odnosno napad. Vježbe na vratilu su idealne za poboljšanje stiska. Pored regularnog dizanja, možemo koristiti peškir ili kimono i uz pomoć njih se dizati. Vježbe sa partnerom se takođe preporučuju, a jedna od dobrih vježbi je kada partner leži na leđima, a vi iz stojećeg stava ga dižete, držeći ga za kimono, do visine kukova. Ovdje je veoma važno da osoba koja leži drži kičmu ispravljenu sve vrijeme. Sa ovom vježbom pored stiska jačamo i stav koji veoma bitan u jiu jitsu borbama. Pored navedenih vježbi ne smijemo zaboraviti i najbitniji dio, a to je sparing. Jiu jitsu se najbolje uči prilikom sparinga, a kroz sparing jačamo sve, kardio vaskularnu izdržljivost, mišićnu snagu i izdržljivost, kao i stisak. Jiu jitsu je odličan sport za sve one koji žele da se bave sportom i u poznim godinama, a da pritom održavaju svoj fizičko umni balans.

Izvor: Za pansport.rs piše Dragan Đakonović.