BCAA (breanched Chain Amino Acids ) su aminokiseline koje pomažu organizmu da u toku vježbanja održi ravnotežu testasterona u odnosu na kortizol. Kortizol predstavlja hormon kore nadbubrežne žlijezde, koji sudjeluje u regulaciji metabolizma ugljikohidrata, masti i proteina, ima ulogu pri stresu i upali, te u različitoj mjeri djeluje na brojne sisteme u tijelu čovjeka.

BCAA čine tri kiseline: L-leucin, L-valine i L-izoleucin. i svaka od ovih kiselina ima jedinstven sadržaj.

bcaa

Od dvadeset(20) aminokiselina koje naše tijelo koristi, jedanaest (11) su obavezne dok ostalih 9 aminokiselina – od kojih  su tri (3) BCAA –:L-leucin, L-valine i L-izoleucin koje tijelo ne može da proizvede prirodnim putem, te se moraju unositi kroz hranu u naš organizam. Hrana koja sadrži BCAA: pileća prsa , jaja , kikiriki , tuna , losos. Ukoliko BCAA unosite putem suplemenata onda vam preporučujemo da kupujete whey protein koji je bogat BCAA.

Razlog zbog kojih su BCAA suplementi bitni je taj što su to jedine aminokiseline koje se ne metaboliziraju u jetri, što ih direktno čini dostupnim mišićima i mišićnoj masi tijela gdje direktno pomažu u razvoju mišića.

Prednosti uzimanja BCAA:

  1. BCAA potiče gubitak nepotrebne mase u tijelu.
  2. Korištenje BCAA prije aerobnih sportova smanjuje razgradnju proteina i ima dobar učinak na mišične zalihe glikogena.
  3. BCAA značajno poboljšava oporavak mišića nakon teškog treninga.
  4. BCAA suplementi mogu poboljšati rad moždanih ćelija, što se može odraziti kroz bolje raspoloženje.
  5. BCAA poboljšava sintezu proteina.
  6. BCAA reguliše krvni pritisak.