Dosta puta smo čuli da neko koristi termine ”bazične” i ”izolacione” vježbe.  Kako bismo lakše shvatili značenje oba termina, vježbe za jačanje mišića i dobivanje mišićne mase mogli bismo podijeliti u dvije grupe: bazične i izolacione.

Bazične vježbe su vježbe koje koristimo za neku određenu mišićnu skupinu (obično jednu od velikih mišićnih skupina) a u rad su uključeni i neki drugi mišići. Npr., ako vježbamo prsa i radimo bench press, osnovna grupa koja radi jesu pektorali (mišići prsa), ali pored pektorala rade i mišići ramena, tricepsi i jedan dio mišića leđa.

Izolacione vježbe su vježbe kojima izolujemo samo jednu mišićnu skupinu prilikom rada, a obično su to neke manje mišićne grupe, mada to nije pravilo. Npr. najbolja izolaciona vježba za kvadriceps je nožna ekstenzija, ta vježba pogađa samo kvadriceps i nijedan drugi mišić.

 

Koje od ovih vježbi je najbolje raditi?

Tačan odgovor jeste da se trebaju raditi u kombinaciji, zajedno. Profesionalni bodibilderi inače van sezone rade uglavnom bazične vježbe, jer su bazične vježbe efikasne za dobivanje što više mišićne mase. Tada je omjer vježbi 75% bazične i 25% izolacione kod bodibildera. U takmičarskoj sezoni bodibilderi teže ‘definisanju’ mišića. To je stanje kada nivo tjelesne masti dovode do minimuma, kako bi se mišići što bolje vidjeli i kako bi bili što ‘iscrtaniji’. Tada je omjer izolacionih i bazičnih vježbi 50-50, jer izolacione vježbe služe za što bolju definiciju mišića.