B vitamini su ključni za više stotina različitih enzimskih reakcija u organizmu. Rezultati njihovog djelovanja su lijepa koža, kosa i nokti. Kada u tijelu imamo dovoljno B vitamina, sretni smo i zadovoljni, dobro spavamo i imamo dovoljno energije. Njihov nedostatak direktno utječe na zdravlje kardiovaskularnog sustava.

Šta su B vitamini?

B vitamini (često možemo čuti i naziv B kompleks) su skupina sljedećih vitamina:
  • B1 – tiamin
  • B2 – riboflavin
  • B3 – niacin
  • B5 – pantotenska kiselina
  • B6 – piridoksin
  • B7 – biotin
  • B9 – folna kiselina
  • B12 – cijanokobalamin
  • kolin
  • inozitol
Svaki od ovih vitamina igra važnu ulogu u organizmu, a u mnogim procesima sudjeluju zajedno.
 Primjerice, tiamin, riboflavin, biotin i niacin zajedno sudjeluju u proizvodnji energije, dok piridoksin, cijanokobalamin i folna kiselina – u pretvorbi homocisteina. Vitamin B12 i folna kiselina sudjeluju u procesu razvoja tkiva.

Ključni su za dobro raspoloženje 

Znate li da je čak 20 posto depresivnih stanja povezano s manjkom jednog ili više vitamina iz skupine B kompleksa?

 Naše raspoloženje, pamćenje, motiviranost i osjećaj zadovoljstva određuju neurotransmiteri. Neurotransmiteri su kemijske tvari pomoću kojih neuroni u mozgu komuniciraju. Sigurno ste čuli za serotonin, dopamin i acetilkolin. Ovi neurotransmiteri nastaju od proteina, točnije aminokiselina (koje su sastavni dio proteina).
 Vitamin B6 je iznimno važan za sintezu aminokiselina.Zanimljivo istraživanje nad dobrovoljnom grupom zatvorenika je napravljeno u SAD-u. Davana im je hrana koja ne sadrži vitamin B6 i već nakon tjedan dana došlo je do promjene njihovog raspoloženja – postali su agresivniji ili depresivniji, nemotivirani, razdražljivi i umorni.
Za dobro raspoloženje, psihičko zdravlje i pamćenje, potrebni su i drugi vitamini iz B skupine – B12, B3 i B1.

 

Protiv umora i nedostatka energije

Da bismo bili puni energije i spremni za rad , potrebno je hranu koju unosimo (ugljikohidrate i masti ) pretvoriti u energiju. Ovaj proces se odvija na više razina uz pomoć određenih B vitamina.

Vitamin B1 je ključan u procesu pretvaranja ugljikohidrata u glukozu iz koje tijelo i mozak dobivaju energiju.
Vitamin B2 je nezamjenjiv u proizvodnji energije na staničnoj razini, kao i proizvodnji energije iz masti.
 Manjkom tog vitamina vaše tijelo ne može na učinkovit način iskorištavati energiju iz masnih stanica.

Savjeti za uzimanje vitamina B su:

•    Uvijek uzimajte komplekse B-50 ili B-100 obzirom da najbolje djeluju zajedno
•    Uzimajte ih sa hranom
•    Nemojte ih uzimati  svakodnevno
•    I dalje dajte naglasak hrani bogatoj B vitaminom
•    Uzimajte ih ujutro kako bi  mogli djelovati na vašu enrgiju
•    Kupujte ih od kvalitetnog proizvođača

 

Koje namirnice sadrže vitamine B skupine

Odlični izvori vitamina B su kombucha, krumpir, banane, čili papričice, tempeh, mahunarke.B vitamini se nalaze i u žitaricama, no samo u cjelovitim. Bijelo brašno ili obična bijela riža sadrže B vitamine u minimalnim količinama. Odličan izvor B vitamina je i kvasac, posebno pivski.
Zdrava crijevna flora također proizvodi određene B vitamine, naprimjer biotin.
B vitamini su topljivi u vodi što znači da se ne gomilaju u organizmu, već tijelo njihov višak lako izlučuje. S obzirom na to, potrebne su vrlo velike količine B vitamina da dođe do predoziranja i eventualnih negativnih posljedic
                                                                                                                                                                                                                                              izvor : alternativa-za-vas.com/