Alkohol i praznici nažalost kod mnogih idu ruku pod ruku. Nutricionist Robert Seaborne piše koji su učinci redovne konzumacije alkohola na borce i kako on utiče na trening, sastav tijela i oporavak.

1. KALORIJE Alkoholna pića sadrže kalorije. Primjerice, šest piva od pola litre sadrži jednako kalorija kao tri ili četiri velika hamburgera, odnosno oko 1 080 kcal. Te dodatne kalorije mogu se nakupljati kao masnoća koja može narušiti sastav tijela. Kao borac želite najveći mogući udio mušićne mase i najmanji mogući udio tjelesne masnoće, jer to stvara najveći stupanj snage udarca, dok istovremeno održava težinu. Alkohol može uništiti sav naporan rad.

2. IZGARANJE MASNOĆE Dodatni negativni učinci alkohola na tijelo su da on ima negativan uticaj na sposobnost tijela da sagorijeva masnoće. Bitna stavka za postizanje težine kod boraca je smanjenje tjelesne masnoće. Stoga, konzumacija alkohola uoči borbe i vaganja može negativno uticati na izgaranje masnoće i samim time postizanje tražene težine.

3. IZGRADNJA I ODRŽAVANJE MIŠIĆA Uz dodatne kalorije, konzumacija alkohola usporava oporavak mišića i njihovu izgradnju nakon treninga. U usporedbi s dobrim izvorima proteina, dokazano je da alkohol smanjuje rast mišića nakon treninga. Zanimljivo, čak i kad se alkohol konzumira uz proteine i dalje postoji veliko smanjenje. Jednostavno, alkohol usporava razvoj mišićne mase, što je ključno za borce.

4. OPORAVAK Alkohol ne utiče samo na oporavak mišića. Samo tri čašice vina mogu smanjiti snagu toga dana. U sportu u kojem je snaga i stvaranje sile ključ uspjeha, kako u treningu tako i natjecanju, alkohol nije najbolji izbor.

5. TRENING Dokazano je i da male količine alkohola usporavaju vrijeme reakcije i utiču na sposobnost mozga da brzo obrađuje informacije. Stoga u 24 sata nakon konzumacije, alkohol će uticati na trening i izvedbu. Ako želite maksimalno iskoristiti period treninga alkohol neće pomoći.

Izvor: croring.com/boxingscene.com