Ukoliko ste duže vrijeme u svijetu fitnesa i bodibildinga onda ste svjesni miliona informacija o treningu, ishrani i suplementaciji koje kruže po internetu, magazinima, televiziji… Neke od njih su vrlo korisne, međutim većina ih je obmanjujuća. Često kada se nađemo preplavljeni velikim brojem informacija, vrlo lako možemo izabrati loš savjet, jer ne znamo razlikovati šta je dobro a šta loše za nas. Prema tome ukoliko tek ulazite u svijet fitnesa i bodibildinga evo nekoliko savjeta koji će vas usmjeriti na pravi put. Za iskusnije vježbače ovaj članak može poslužiti kao podsjetnik kako bi ostali na pravom put.

1. Složene vježbe su prava stvar

Izolacione vježbe imaju svoje prednosti, ali složene vježbe predstavljaju osnovu svakog trening programa i ključne su za vaš uspjeh. Svaka složena vježba zahtjeva aktiviranje nekoliko mišićnih skupina, a osim toga stimulisat će proizvodnju anaboličkih hormona testosterona i hormona rasta.  Složene vježbe uključuju mrtvo dizanje, benč pres, široke zgibove, zgibove sa dlanovima okrenutim prema licu (chin ups), čučanj, čučanj i izbačaj i veslane. Ne zamarujte složene vježbe ukoliko želite ostvariti napredak.

2. S vremena na vrijeme promijenite svoj trening

Određeni trening program može savršeno odgovarati, ali ne može vječno ostati tako. Prije ili kasnije vaše će se tijelo naviknuti na stres koji mu uzrokuje taj trening program. U tom trenutku potrebno je da nešto promjenite u vašem treningu, da povećate kilažu, povećate broj ponavljanja, promjenite vježbe ili ukoliko ste napredniji vježbač možete probati neke od naprednijih tehnika, poput super serija, troserija ili divovskih serija, kako biste potaknuli mišićni rast.

3. Radite noge ukoliko želite dobro razvijen gornji dio tijela

Ovo može djelovati zbunjujuće, ali razmislite malo zašto biste trebali trenirati noge? Skoro 70% vaše mišićne mase je u vašim nogama. Treniranjem nogu pomoći će vam u razvijanju cijelog tijela. Vježbama poput čučnja i mrtvog dizanja potaknut ćete lučenje anaboličkih hormona koji će vam pomoći u razvijanju svih dijelova tijela, a ne samo nogu.

4. Ishrana igra veću ulogu nego trening

Možete pronaći trening program koji je savršen za vas, ali ukoliko vaš plan ishrane nije dobar nećete postići atletski građeno tijelo. Naravno i trening program igra važnu ulogu u tome kako ćete izgledati, ali ključni faktor je dobra ishrana. Ukoliko želite biti isklesani, jaki i zdravi onda morate pažnju posvetiti vašoj dijeti. Isplanirajte potrebne količine kalorija koje uzimate iz proteina, masti i ugljikohidrata. Također konzumirajte vlakna i mikronutrijente.

5. Protein + jednostavni ugljikohidrati nakon treninga će napraviti razliku

Nakon napornog treninga vaši mišići traže protein, a vaše zalihe glikogena su potrošene. Možete povećati koristi od vašeg treninga ukoliko svoje mišiće nahranite onim što traže.

6. Dodajte kardio u vaš trening program

Kardio vam može biti vrlo koristan. Prvenstveno će poboljšati vaše zdravlje i pomoći vam da brjže postignete svoje fitnes ciljeve. Kardio će ubrzati sagorijevanje masti i povećati vašu osjetljivost na inzulin.  Samo zapamtite da ne pretjerate sa kardiom. Bezbroj sati na traci za trčanje ili statičkom biciklu neće napraviti ništa dobro za vas. Kratki kardio visokog intenziteta će odraditi brži i bolji posao za vas.

7. Nije moguće skinuti salo sa samo jednog dijela

Bez obzira šta pričaju na televiziji, nije moguće izgubiti salo samo oko stomaka, ruku ili butina. Gubitak sala je rezultat konstantnog kardio programa i dobrog plana ishrane čime se uzrokuje gubitak masti u cjelokupnom organizmu. Prema tome prestanite raditi hiljade trbušnjaka kako biste dobili “six pack”.

 8. Muškarci i žene ne moraju raditi različite vježbe

Dizanje tegova neće ženu pretvoriti u nabildanog, isklesanog bodibildera. Ono što će im rad sa tegovima pomoći jeste da dobiju bolju definiciju, zategnutost i seksi izgled. Steroidi i visokoproteinske dijete su ono što žene učini isklesanim bodibilderima.

9 . Dizanje tegova je super, ali odlazak u teretanu nije uvijek neophodan

Kod kuće također možete postići odlične rezultate. Pogledajte na primjer ovaj “bodyweight program” ili “300 trening program”. Zapamtite da postoji veliki broj vježbi koje možete raditi kod kuće.

// workout.ba