Bilo da ste bodibilder ili sportista, onda znate kolika je važnost proteina za izgradnju mišićne mase i sagorijevanje sala. Ukoliko dugo vremena provodite na poslu onda znate koliko je teško imati normalne obroke. Ovdje u akciju stupaju visokoproteinske užine. Ove užine će vam dati dovoljno energije da izdržite radni dan, ali i dovoljnu količinu proteina da održite teško zarađenu mišićnu masu.

Ovdje ćemo vam navesti nekoliko jednostavnih visokoproteinskih namirnica koje vam mogu poslužiti kao užina umjesto brze hrane u trenucima kada vas uhvate napadi gladi.

Posni sir

Na vrhu naše liste se nalazi posni sir. Jedna šolja posnog sira sadrži oko 20-30 grama proteina i 5-10 grama masti. Uz ovo dodajte još neko svježe voće i već imate užinu bogatu proteinima i vlaknima. Ukoliko želite da dobijete na težini onda posni sir možete zamjeniti sa tvrđim sirom koji sadrži veće količine masti.

Sušena govedina

Sušena govedina sadrži veliku količinu proteina  jako malo masti što je čini idealnom proteinskom namirnicom. 50 grama sušene govedine sadrži 18 grama proteina, 4 grama masti i 4 grama ugljikohidrata. Prilikom kupovine trudite se da odaberete sušenu govedinu sa što manjom količinom soli.

Orašasti plodovi i sjemenke

Bademi, kiki riki i drugi orašasti plodovi imaju visok sadržaj proteina i predstavljaju zdravu užinu. Pored proteina, orašasti plodovi sadrže i dobre masti koje odlično utiču na vaše zdravlje. Možete pojesti šaku orašastih plodova prije ili nakon vašeg treninga kako biste unijeli dodatnu količinu proteina. Sjemenke, poput onih od suncokreta ili tikve su također bogate proteinima.

Cijela jaja

Jaja sadrže svih 9 esencijalnih aminokiselina zbog čega se smatraju kompletnim proteinom. Pametno je da jaja uključite u svoju svakodnevnu ishranu bilo kao užinu ili kao kompletan obrok. Kuhana jaja su odlična užina, a 3-4 kuhana jajeta zajedno sa nekim povrćem vam mogu poslužiti i kao manji obrok.

Kiki riki puter i voće

Kiki riki puter sadrži oko 5 grama proteina po jednoj supenoj kašiki, 8 grama masti i 3 grama ugljikohidrata, što ga čini idealnom proteinskom užinom. Neko voli kiki riki puter jesti namazan na krišci hljeba, ali ga možete kombinovati i sa voćem. Na ovaj način ćete svojoj proteinskoj užini dodati i vlakna.

Tunjevina

Sa oko 20 grama proteina po konzervi i visokim sadržajem aminokiselina tunjevina predstavlja odličnu malomasnu užinu bogatu proteinima. Možete je kombinovati sa kriškom tostiranog hljeba ili napraviti sendvić sa tunjevinom, a uz to još dodati paradajz i sir.

Zobene pahuljice

Zobene pahuljice sadrže oko 12 grama proteina po serviranju od 100 grama. Ukoliko porciji zobenih pahuljica dodate i šolju jogurta to će biti još dodatnih 8-10 grama proteina. U porciju zobenih pahuljica možete dodati malo javorovog sirupa ili cimeta za bolji ukus.

Proteinski šejkovi i proteinske čokoladice

Predstavljaju odličan izvor proteina i odličnu opciju za visokoproteinsku užinu. Jedan proteinski šejk može sadržavati između 15-25 grama proteina, ovisno vrsti proteina i brendu. Ukoliko dodate i čašu mlijeka to će biti dodatnih 8 grama proteina. Proteinski šejkovi se jednostavni za konzumiranje odmah poslije treninga ili između glavnih obroka kao užina.

Visokoproteinske čokoladice su napravljene kao savršena proteinska užina. Jednostavno ih je ponijeti u školu, teretanu, na posao ili bilo gdje drugo ukoliko nemate mnogo slobodnog vremena. Kvalitetne proteinske čokoladice mogu sadržavati između 22-30 grama proteina, 18-20 grama ugljikohidrata i 1-5 grama masti.

Kao što vidite uvijek postoji način da se pojede nešto zdravo umjesto brze i “junk” hrane. Koristite ove namirnice kada želite dodatnu količinu proteina prije ili nakon treninga, tokom radnog dana ili kada jednostavno nemate vremena da napravite normalan obrok.

 // workout.ba