Jiu jitsu je kao i svaki drugi sport stvar ličnog izbora kada je napredak i efikasnost u pitanju. Da bi bili što bolji u tome što radimo, moramo imati kontinuitet. Svaki kontinuitet u jednom momentu dovede do zasićenja ili mentalne blokade, a nama je potreban odmor ili nešto novo kako bismo osvježili mozak. U sljedećim redovima pročitajte na koji način možete lakše napredovati i poboljšati svoj jiu jitsu i mentalni sklop, bez obzira na to na kom ste nivou ili koliko imate godina.

1. Dosljednost ne smije da bude pretvorena u žurbu. Bitno je da koristimo mozak, a ne snagu tijela. Uvijek je bolje opcija da trenirate tri puta sedmično do kraja života, nego sedam puta na sedmičnom nivou nakon čega će te odustati poslije tri godine. Balans je najbitniji, treba da budete obazrivi prema svojim mišićima i ligamentima, da čuvate svoje tijelo i stvari će doći na željeno mjesto.

2. Najbitniji mišić je srce. Za svakog ko trenira jiu jitsu ovo je najvažniji mišić i pokazatelj koliko zaista želite da idete dalje i napredujete. Redovne „završnice“ na treninzima i ponovno vraćanje na iste radi upijanja i sakupljanja znanja jeste pokazatelj da je vaše srce apsolutno predato i posvećeno „nježnoj vještini“.Budite otvoreni za sve opcije i budite iskreni prema sebi.

3. Ne razmišljajte o stagnaciji. Ako ste došli do nekog nivoa i osjetite da jedno izvjesno vrijeme stagnirate, stojite u mjestu i ne osjetite napredak,ne očajavajte i ne odustajte.To se događa svima koji treniraju. Ovdje je bitno prevazići tu fazu i nastaviti dalje jer svaki trening jeste pomak i određena vrsta napretka. Opustite se i pustite da vas jiu jitsu vodi. Iste stvari se događaju svima nama, bez obzira na profesiju kojom se bavili.

4. Ponavljanje. Ovo je jedna od ključnih stavki za svaki napredak u sportu i životu. Ponavljanje bazičnih tehnika na početku treninga može da bude odlično zagrijavanje koje će sigurno imati udio u vašem kompletnom napretku. Serije od 30 do 50 ponavljanja po tehnici su dobar primjer kako možete podići svoj jiu jitsu nivo. Vježbajte fundamentalne tehnike, jačajte svoju jiu jitsu bazu i nećete imati problem da na to nadovežete druge složenije tehnike.

5. Vjerujte u sebe. Vi ste prva osoba koja mora vjerovati u sebe i svoj napredak. Pustite da stvari idu svojim tokom i vjerujte u svoj uspeh jer će vas jiu jitsu transformisati u pobjednika i čovjeka koji vjeruje. Vjerovanje je ozbiljan aspekt za svaki napredak koji automatski podiže vaš mentalno fizički dio viši nivo. Vjerujte u jiu jitsu, neka BJJ bude vaše ubjeđenje, uzmite kimono i idite u salu bez puno razmišljanja. Sjajni rezulati vas sigurno čekaju,potvrđeno.

6. Jedite zdravo. Tijelu nikada nije dosta voća i povrća,vode i svježeg vazduha. Jednostavno prekinite da unosite namirnice koje nisu dobre za vas i zamjenite ih zdravim. Vaše tijelo je mašina i treba vodite računa o njemu. Jedino tako će te moći da idete dalje i nastavite svoj jiu jitsu put koji praktično nema kraj. Napravite sebi plan i nemojte odustajati od njega. Pravilna ishrana i hidratacija će učiniti vas i vaš jiu jitsu dugovječnijim. Tajna je u dosljednosti i jednostavnosti.

7. Svakoga dana naučite nešto novo. Jiu jitsu je vještina bez limita i svakoga dana se pojavljuju nove tehnike i drilovi. Kroz različite snimke, časopise i knjige koji se bave nježnom vještinom dopunite svoje znanje, proširite vidike i otvorite svoj um za nove informacije. Ako vam treba odmor od jiu jitsu tematike, pročitajte neku knjigu, relaksirajte se i jiu jitsu će se vratiti u vas na velika vrata. Kao i uvijek.

Osss!!!

Izvor: Za pansport.eu piše Dragan Đakonović.