Da biste uživali u trčanju i da biste redovno mogli da trenirate, morate da ubacite i dodatni trening snage u vaš trening program. Sa vježbama snage tijelo postaje jače, te ćete izbjeći neugodnu bol u zglobovima. Osim toga, tetive, ligamenti i mišići postaju jači, fleksibilniji, a i oblikujete željenu formu gornjeg dijela tijela. Dakle uz trčanje neophodno je da u kombinaciju ide trening snage za savršene rezultate. U nastavku vam donosimo 5 vježbi snage koje bi trebao raditi svaki trkač.

 

Vaga sa bučicom (single leg romanian deadlifts)

Ova vježba pomaže da se poboljša ravnoteža, snaga tijela, poboljšava stabilnost i pokretanje kukova, a jača mišiće stražnjice i tetive.

Sklekovi (push-ups)

Jačanjem gornjeg dijela tijela trkač će izbjeći bespotrebne povrede, a sklekovi su idealna vježba.

Sklek je osnovna vježba za snagu mišića prsa, ramena i tricepsa, koja može da se radi sa sopstvenom težinom, a i sa dodatnim opterećenjem.

Iskorak u stranu (lateral lunge)

Iskorak u stranu će trkaču pomoći da ojača i stabilizuje zglobove kukova, koljena, te skočne i mišiće oko njih.

Čučanj (squat)

 

Čučanj je jedna od najboljih vježbi gotovo za svaki sport. Čučanj jača mišiće zadnjice, kvadricepsa, zadnje lože, mišiće jezgre, što će jednom trkaču omogućiti funkcionalnije kretanje.

Izdržaj za celo telo (plank)

Plank je možda i najbolja vježba za jačanje vaše jezgre („core“). Jezgra je temelj tijela svakog sportiste, a posebno trkača. Jaka jezgra omogućava stabilizaciju cijelog tijela i prenos snage od segmenta do segmenta, koji  moraju na kraju da formiraju jednu efikasnu cjelinu i  prirodno kretanje bez bola.

Naravno ovdje smo naveli 5 bitnih vježbi za trkače što ne znači da druge vježbe ne treba raditi. Svaki trkač pored trčanja treba da se posveti jačanju svog cjelokupnog tijela.

// workout.ba