Postoji mnogo raznoraznih teorija i savjeta u vezi ishrane,treninga,preparata itd ,a naročito kada je riječ o onome sto većinu nas najviše  zanima – “o razvoju mišične mase”. Možemo izdvojiti nekoliko pravila koja su sigurno ispravna i efikasna i koja će djelovati praktično kod svakog ko ih sprovodi,bez obzira na individualne genetske razlike vježbaća.

 

1.Unosite proteine

Mišići se grade od proteina, a proteini se grade od aminokiselina. Zamislite to kao izgradnju kuće. Ne možete izgraditi kuću bez cigle. Dobar unos proteina je oko 2-2.5 grama proteina po kilogramu tjelesne težine, međutim i ovo varira ovisno o dobi, spolu, fizičkoj aktivnosti, tjelesnoj građi… Kvalitetni izvori proteina su: piletina, puretina, govedina, jaja, riba, kazein i whey protein.

Najvažniji period za unos proteina jeste obrok nakon treninga. Više o proteinima možete pročitati ovdje.

2.TRENIRAJTE INTENZIVNO ALI KRATKO

Naša tijela imaju na raspolaganju ograničenu količinu energije koju mogu usmjeriti na oporavak I izgradnju novog mišićnog tkiva .Najbolji stimulans za izgradnju mišićne mase je intenzivan trening,u kojem se serije rade do blizu ili skroz do apsolutnog mišićnog otkaza,odnosno kad serije radimo do tačke kada ne moće da se uradi više ni jedno ponavljanje u pravilnoj formi.

Iako je visoko intenzivan trening ono što pokreće adaptacije neophodne za napredak mišićne mase o snage,upravo tako trening duboko iscrpljuje kapacitete oporavka,a znamo da prvo mora da dođe do oporavka ,pa tek onda do razvoja i zato moramo paziti da ne preopteretimo svoju sposobnost oporavka.

3.Izbjegavajte pretreniranost

Ovo je jedan od najpodcjenjenijih faktora u sportu i treningu općenito. Pretreniranost je fizičko i emocionalno stanje koje nastaje kada količina i intenzitet treninga kod pojedinca prevazilaze njegovu sposobnost oporavka. Pretreniranost dovodi do prestanka u napretku, gubitka snage, a u težim slučajevima moguće je i da se razbolite. U svakodnevnom životu rečenica „više rada to bolje“ možda ima smisla, međutim u treningu više ne znači uvijek i bolje. Više o pretreniranosti pročitajte ovdje.

4.ZASNIVAJTE NAJVECI DIO SVOG TRENINGA NA BAZICIM VISEZGLOBNIM VJEŽBAMA

Vježbe kao sto su čučanj,mrtvo dizanje,zgibovi na vratilu,veslanje u pretklonu,benc pres,kosi benc,propadanje,uspravno veslanje … daleko su efikasnije za razvoj mišićne mase nego bilo koja izolirajuća vježba. Dakle srž vašeg treninga treba da čine pomenute ove osnovne vježbe.

 

5.KORISTITE EFIKASNE PREPARATE

Iako upotreba raznih preparata nije 100% neophodna za napredak,neki od njih stvarno mogu ubrzati rezultate. U svijetu preparata veoma lako se mozete zbuniti. Iako je mozda zanimljivo kad citate fantasticne tvrdnje,obecanja na reklamnim stranicama ili na etiketama,ipak morate znati sta je realno ,a sto su samo nemoguća obećanja.

Workout.ba portal je sada omogućio prodaju najboljih suplemenata za sportaše, borce i rekreativce.
<<< workout.ba shop >>>

www.workout.ba