Testosteron je muški seksualni hormon koji igra ključnu ulogu u brojnim vitalnim funkcijama u ljudskom organizmu. Odgovoran je za libido, agresivnost, snagu, sportske performanse, metabolizam, te mišićnu masu i definisanost mišića. Općenito, pojedinci sa većim nivoom prirodnog testosterona su snažniji, imaju više mišića, te su atletski sposobniji od osoba sa nižim nivoom testosterona. 

Problem nastaje u kasnim 20-tim kada prirodni nivo testosterona ima tendenciju da počne opadati, što nas čini slabijim, podložnijim debljanju i otežava nam da nabacimo čistu mišićnu masu. Postoje neki prirodni suplementi koji su dostupni i koji su dizajnirani da podignu nivo testosterona, međutim mnogi vježbači su skeptični i sumnjaju da ovi suplementi uopšte djeluju.

Ipak postoji i dobra novost u vezi svega navedenog. Bez obzira da li starite ili jednostavno imate prirodno nizak nivo testosterona, vi možete prirodno povećati nivo testosterona jedući prave namirnice. Ovdje ćemo navesti 5 namirnica koje dokazano povećavaju prirodni nivo testosterona, a rezultati su vidljivi već za nekoliko sedmica.

Rakovi – Rakovi su odlična namirnica za podizanje prirodnog nivoa hormona u tijelu, a posebno testosterona. Jedan od glavnih razloga zašto je to tako jeste to što su rakovi bogati vitaminom D, a vitamin D povećava nivo testosterona. Vitamin D je neophodan nutrijent jer pomaže tijelu da apsorbira kalcij.

Brojna istraživanja su tokom godina pokazala da je nedostatak vitamina D povezan sa niskim razinama testosterona. Istraživanja su također pokazala da se kod pojedinaca koji su konzumirali namirnice bogate vitaminom D primjetilo povećanje u prirodnom nivou testosterona u svega nekoliko sedmica.  Rakovi su idealni, jer su bogati vitaminom D, a osim toga su bogati i proteinima i aminokiselinama koji se također povezuju sa proizvodnjom testosterona.

Ostrige – Ostrige se smatraju prirodnim afrodizijakom, a jedan od glavnih razloga zašto je to tako jeste to što povećavaju razinu testosterona koji igra važnu ulogu u seksualnom zdravlju i funkcionisanju. Ostrige su bogate brojnim mineralima uključujući, selenij, magnezij i cink, a za sve tri vrste je dokazano da su korisne kada je u pitanju prirodna proizvodnja hormona u tijelu. Osim toga baš kao i rakovi, ostrige su bogate proteinima i aminokiselinama.

Banane – Banane su još jedna od namirnica koja je idealna kada je u pitanju proizvodnja testosterona iz nekoliko razloga. Razlog za ovo jeste to što banane sadrže bromelain enzim, kalij i B vitamine. Svi ovi nutrijenti pomažu u prirodnoj proizvodnji testosterona u tijelu, a banane su izuzetno bogate njima što ih čini idealnom namirnicom.

Organska jaja – Pored toga što postoji dosta polemike oko žumanjaka i holesterola, konzumiranje nekoliko jaja dnevno neće naštetiti vašem holesterolu. Čak šta više novija istraživanja pokazuju da holesterol koji se nalazi u žumanjcima može pomoći u smanjivanju LDL-a (lošeg holesterola).

Organska jaja su izuzetno korisna za povećanje nivoa testosterona jer su bogata proteinima i sadrže kompletan profil aminokiselina što je više nego ijedna druga namirnica. Proteini i aminokiseline su idealni za povećanje nivoa testosterona. Jaja također sadrže vitamine i minerale koji potpomažu prirodnu proizvodnju testosterona.

Nemasno crveno meso – Nemasno crveno meso kao što je biftek je jedna od najefikasnijih namirnica za povećanje nivoa testosterona jer je bogata proteinima i aminokiselinama, ali i mineralima kao što su željezo i cink. Oba navedena minerala su izuzetno korisna kada je u pitanju proizvodnja hormona. Osim toga, cink koji se nalazi u crvenom mesu je u takvoj formi da se jednostavno apsorbira u organizmu, što mu omogućava mnogo brže djelovanje.

// workout.ba