Iako svijest o značaju suplementacije sve više raste, još uvijek postoji mnogo predrasuda i pogrešnih stavova o suplementima. Razumijemo, s obzirom na to da zaista ima mnogo preparata i prodavača suplemenata, kako provjerenih tako i neprovjerenih. Neke od najčešćih (hajde da priznam, svakodnevnih) izjava koje čujemo u prodavnici ili teretani, su sljedeće:

Suplementi su zamjena za hranu

Dakle, ukoliko uzimate suplementaciju nije potrebno da obratite pažnju na to šta jedete. Pa… ne baš!! Često na moje pitanje „kakva vam je ishrana i da li njome unosite dovoljno vitamina, minerala?”, dobijem odgovor: „pijem vitaminsko-mineralni kompleks”. Na pitanje „koliko grama proteina unosite dnevno?”, dobijem odgovor: „pijem proteinski šejk tri puta dnevno i imam jedan ili dva obroka sa mesom ili jajima”. Potom, „želite da se ugojite, a da li ste povećali unos kalorija putem ishrane na zdrav način?” – „ne mogu više da jedem/ne stižem da jedem, zbog toga sam uzeo gejner”. Među onima koji žele da smršaju često se čuje „ne želim na dijetu pa sam se odlučio/odlučila za sagorjevač”. Da li ste se prepoznali u nekoj od ovih izjava?

Suplementi nisu zamjena za hranu. Suplementi su dodaci ishrani.

Suplementi donose brze rezultate

Suplementi mogu pomoći da na lakši i brži način dođete do rezultata. Međutim, mnogi nisu realni u svojim očekivanjima. Za prave rezultate, potreban je veliki trud i rad, upornost, kao i pravilan sklop ishrane, treninga i suplementacije. Nažalost, čak i da kupite mnoštvo suplemenata, njihova upotreba ne znači da ćete postići rezultat mnogo brže. Ako niste spremni da se „žtvujete” po pitanju ishrane i treninga, ne možete se nadati velikim rezultatima. U najgorem slučaju, mnogi posežu za nedozvoljenim sredstvima, a ne znaju kako da ih pravilno koriste, i ne samo da ne postignu željeni rezultat već naštete i sopstvenom zdravlju. Sa druge strane, ovo ne znači da su suplementi beskorisni. Njihova uloga je veoma velika i značajna, kada se koriste u sklopu pravilne ishrane i treninga.

Protein je samo za bodibildere

Za povećanje mišićne mase potrebna je veća količina proteina i zbog toga često osobe koje se bave bodibildingom uzimaju dodatni protein. Međutim, ovo ne znači da je protein isključivo namjenjen bodibilderima. Protein se može koristiti u bilo kom drugom sportu nakon treniga za brži i bolji oporavak (mišići koji „upijaju” kao spužva poslije treninga), kao zamjena za obrok za osobe koje su na dijeti, a mogu ga slobodno koristiti i djevojke. Dakle, razbijamo predrasudu da ćete imati velike mišiće ukoliko pijete protein!

Kreatin „navlači” vodu

Kreatin „super-hidrira” ćelije i potrebno je da unosite više tečnosti (vode) u toku dana. To je tačno i možda vam se desi da malo povećate obim mišića ili dobijete koji kilogram, ali mnogi ovo preuveličavaju. Mnogi početnici očekuju brze rezultate uzimanjem kreatina, ne znajući da uloga kreatina nije samo da povlači vodu i da od njega izgledamo „punije”, već je kreatin kao suplement namijenjen povećanju snage, izdržljivosti, oporavku. U pitanju je jedan od najpoznatijih i najkorišćenijih suplemenata ikada. Također, mnogi se boje da uzimaju kreatin jer će od njega da izgledaju „naduveno”. Samo bi skrenuli pažnju – povlačenje vode najviše zavisi od unosa ugljenih hidrata i soli u toku dana, a manje od kreatina! Ukratko, ako vodite računa o unosu ugljikohidrata, ne morate da se plašite da ćete izgledati kao „balon” zbog kreatina.

Sagorjevači smanjuju mišićnu masu

Do razgradnje mišićne mase (katabolizma) najčešće dolazi zbog rigoroznih dijeta sa drastično smanjenim unosom kalorija i zbog neprilagođenog, odnosno visokog intenziteta treninga. Također nemojte izbjegavati trening sa opterećenjem ukoliko želite da sačuvate mišićnu masu, pa čak i na najstrožijoj dijeti! Mišićna masa je najbolji borac protiv sala! Sagorivači i ne mogu značajno uticati na katabolizam, iako ubrzavaju metabolizam, izbacuju višak tečnosti iz organizma i dr. Pored pravilne ishrane, obratite pažnju na dovoljan unos BCAA amino kiselina i glutamina (posebno oko treninga) koje mogu spriječiti katabolizam.

izvor: pansport.eu