Kada je u pitanju naše zdravlje i fizička sprema postoje dvije stvari o kojima je potrebno razmišljati, to su naša fizička aktivnosti i naš način ishrane. Kako bi neka osoba bila fizički spremna i zdrava, potrebno je da ima dovoljno fizičkog treninga koji je popraćen zdravom i balansiranom ishranom sa svježim, prirodnim i hranjivim namirnicama. Uzmimo proteine kao primjer.

Protein je apsolutno neophodan za rast i oporavak mišićnog tkiva jer su aminokiseline sadržane u proteinima neophodne za izgradnju mišića. Osim što su korisni za mišiće, proteini su korisni za tijelo iz brojnih drugih razloga. Proteini se mogu naći u raznim namirnicama, ali obično je problem količina proteina koju neka namirnica sadrži, jer ona varira ovisno o namirnici. Ukoliko namjeravate dodati kvalitetan izvor proteina u svoju ishranu, onda pogledajte ovu listu od pet apsolutno najboljih izvora proteina.

Jaja– Kada je riječ o proteinima i nutrijentima jaja predstavljaju jednu od najzdravijih i najkorisnijih namirnica. Ono što je bitno kod odabira jaja jeste da se pobrinete da su iz prirodnog uzgoja. Jedno jaje sadrži oko 6 grama proteina. Osim proteina za jaja je specifično da sadrže sve aminokiseline koje su tijelu potrebne što nije slučaj ni sa jednom drugom namirnicom. Takođere su bogata mineralima i B vitaminima, što ih čini nevjerovatno zdravim. Postoji i mit o nezdravosti žumanjaka, međutim ni njih ne treba u potpunosti izbaciti.

Govedina – Kada je u pitanju govedina, ukoliko ste u mogućnosti konzumirajte govedinu koja je hranjena travom. Što je prirodnije uzgajana to će govedina biti zdravija i hranjivija. Govedina i mnogo drugo crveno meso sadrži značajne količine proteina što ih čini jednim od najboljih izvora. Bonus je što imaju odličan okus. Odrezak od 225 grama sadrži oko 32 grama proteina. Osim proteina govedina je još bogata i mineralima uključujući cink i željezo što jača krv i cirkulaciju, te imunološki sistem.

Pileća prsa – Kada razgovaramo o izvorima proteina obično što nam prvo padne na pamet su pileća prsa. To je svakako sa dobrim razlogom. Pileća prsa bez kožice su u potpunosti bez masnoće, što ih čini savršenom namirnicom za vježbače koji žele sagorjeti masti i izgraditi mišiće. Jedna pileća prsa prosječne veličine sadrže oko 28-32 grama proteina. Još jedan od razloga zašto ljudi vole pileća prsa jeste činjenica da se mogu raznovrsno kombinovati i idu uz gotovo bilo šta.

Whey protein u prahu – Za svakog vježbača koji nastoji da prati dijetu sa visokim unosom proteina, kao što je slučaj sa bodibilderima, whey protein u prahu je jedno od najvećih otkrića ikada. Whey protein u prahu predstavlja proizvod dobiven od mliječnih proizvoda, tačnije od sirutke koja nastaje u procesu proizvodnje sira. Nakon što se dobije sirutka ona onda prolazi kroz brojne kompleksne procese sve dok se ne dobije dehidrirani prah koji se koristi u brojnim suplementima. Whey protein dolazi u različitim okusima i jedan šejk whey-a sadrži oko 35-38 grama proteina kada se pomiješa sa mlijekom ili vodom.

Riba – Riba je hrana sa odličnom nutritivnom vrijednošću koja sadrži visoku količinu kvalitetnog proteina te vitamine i minerale, uključujući vitamin A i D, fosfor, magnezij selenij, te jod koji se nalazi u morskim ribama. Osim toga, esencijalne masne kiseline koje se nalaze u ribama su neophodne za pravilan tjelesni razvoj, kao i razvoj nervnog sistema. Protein ribe se lako probavlja, a količina mu varira ovisno o vrsti ribe između 18g i 25 g proteina po 100g ribe.

// workout.ba