Izgradnja mišića je složen i težak proces koji zahtijeva odlučnost, rad, disciplinu, samokontrolu i znanje. Bodibilding i trening u teretani ne podrazumijevaju samo puko podizanje tegova. Tačnije za bodibilding mnogi fitnes stručnjaci kažu da se sastoji od 30% treninga i oko 70% dijete i ishrane.

Kako biste izgradili mišiće potrebno je da imate pravilnu ishranu, međutim šta kada su vaš trening i ishrana savršeni? Eh u tom trenutku možete početi razmišljati o suplementaciji. Bodibilding suplementi su izuzetno popularni i korisni, ali uz uslov da znate koji su vam potrebni i kada ih trebate unositi. Ukoliko želite dobiti na mišićnoj masi i izvući maksimum iz vaše ishrane i treninga, u nastavku vam donosimo četiri suplementa koja dokazano pomažu u dobivanju mišićne mase.

Kreatin – Kreatin je spoj koji se prirodno proizvodi u našem organizmu, ali samo u malim količinama. U osnovi kreatin funkcioniše tako što omogućava našem tijelu da proizvodi više ATP (adenozin trifosfata) koji predstavlja gorivo ili energiju koju koriste ćelije u našem organizmu. Kada koristimo kreatin, on ne samo da pomaže našem tijelu da proizvede više ATP-a već i povećava zapreminu ćelija u našim mišićima što im omogućava da apsorbuju više ATP-a. Što ćelije više apsorbuju ATP-a to će mišići moći napornije raditi prije nego se u njima počne nakupljati mliječna kiselina i dođe do zamora. Što vaši mišići napornije rade, to će vaš trening biti efikasniji.

Whey protein – Whey protein je broj jedan kada je u pitanju prodaja bodibilding suplemenata, i to je tako sa dobrim razlogom. Protein je vitalan za rast i oporavak mišića i mišićnog tkiva. Kada dižemo tegove mi ne gradimo mišiće nego ih uništavamo. Mišiće gradimo onda kada odmaramo putem sinteze proteina, tako što opskrbljujemo tijelo sa hranom koja je bogata proteinima. Whey protein je idealan suplement zato što je jednostavan, možete ga naći u različitim okusima, a i pri tome sadrži mnogo proteina sa svakom mjericom. Preporučljivo je da vježbač odmah nakon treninga konzumira whey protein razmućen sa vodom, jer je ovo period kada mišići najviše traže nutrijente za apsorpciju.

Pre-workout suplementi – Suplementi prije treninga su idealni za izgradnju mišića jer predstavljaju gorivo i energiju za vaše tijelo i motivišu vas za trening. Suplementi prije treninga obično sadrže kofein, taurin i druge stimulanse koji vam pomažu da ostanete budni i puni energije. Oni također vrlo često sadrže i azotni oksid koji proširuje krvne žile i poboljšava cirkulaciju. Što je više krvi u mogućnosti da protiče kroz vaše krvne žile to je moguće više kisika i hranjivih tvari da bude preneseno do ćelija u vašim mišićima. Ono na šta trebate paziti sa suplementima prije treninga jeste da ih ne konzumirate previše kasno jer biste mogli imati problema sa spavanjem.

L-Glutamin – Glutamin je aminokiselina koja je od izuzetne koristi za oporavak mišića nakon treninga. Istraživanja su pokazala da glutamin može povećati prirodni hormon rasta u tijelu, ubrzati proces sinteze proteina, te pomoći u sprečavanju gubitka mišićne mase. Glutamin je najbolje konzumirati zajedno sa proteinom poslije treninga.

// workout.ba