Većina bodibildera i atleta konstantno isprobavaju nove trening programe i vježbe kako bi postali snažniji. Takav princip im omogućava da dižu veće kilaže i izgrade mišiće. Nažalost proces dobivanja na snazi nije ni malo lagan. Put do uspjeha može biti dug i frustrirajući. Međutim ne predstavlja ni nuklearnu fiziku. Morate isprobati i uskladiti različite tehnike treninga, pobrinuti se da unosite pravilne količine makronutrijenata (proteini, ugljikohidrati, zdrave masti) i da svaki trening probate pomjerati svoje granice.

Evo nekih najčešćih razloga zašto ne postajete snažniji:

Ne trenirate za snagu

Trening za veličinu nije isti kao trening za snagu. Bodibilderi izgledaju mišićavije i isklesanije od power liftera. Njihovi trening programi uključuju širok raspon vježbi, gdje se svaka vježba fokusira na drugu mišićnu skupinu. Strongmeni i power lifteri treniraju svoje tijelo kao cjelinu. Jedu više ugljikohidrata, dižu veće težine i fokusiraju se na povećanje snage.

Međutim, nije nužno da promjenite svoj trening program kako biste postali snažniji. Dovoljno je da smanjite broj ponavljanja i povećate opterećenje. Držite se broja od 3-5 ponavljanja i radite sa većim kilažama. Ovo će izložiti vaše tijelo većim zahtjevima i natjerati vaše mišiće da ojačaju.

Pretreniranost

Kako biste postali snažniji važno je da redovno trenirate. Međutim, više ne znači uvijek i bolje. Ukoliko se pretrenirate ili ukoliko sebe forsirate previše, na kraju možete završiti slabiji ili još gore možete završiti sa povredom. Nabacivanje prevelike kilaže na šipku nije dobra ideja. Ključ je da dižete kilažu dovoljno tešku koja će stimulirati i ojačati vaše mišiće. Tajna do veće snage je da radite manji broj ponavljanja sa težim kilažama. Koristite pravilnu formu i fokusirajte se na mišiće koje trenirate. Početnici obično smatraju da će sa dužim vremenom provedenim u teretani imati više koristi, što je pogrešno. Budite uporni, slušajte svoje tijelo i ne pretjerujte sa brojem ponavljanja i serija.

Nekonzistentnost u treningu

Koliko često trenirate? Da li redovno prilagođavate svoj trening program? Da li se uklapa u vaš raspored? Postavite sebi ova pitanja svaki put kada dostignete određeni limit. Neredovan trening je jedan od glavnih razloga zašto ne postajete snažniji. Ukoliko preskačete svoj trening, te trenirate tek s vremena na vrijeme, onda ne biste trebali očekivati neke velike rezultate.

Mnogi vježbači, posebno početnici očekuju rezultate preko noći. Kao početnik, u prvih nekoliko mjeseci ćete osjetiti veliko povećanje u snazi. Međutim, tokom vremena tijelo će se naviknuti na vježbe koje radite i dostignut će limit. Kada bi dobitak na snazi bio linearan svi bi vježbači dizali ekstremno velike kilaže. Ipak kako gradite mišiće koristi od treninga će ići sve sporije.

Jedini način da preskočite prepreke i postanete snažniji jeste da se redovno pridržavate treninga. Izradite svoj trening program i pridržavajte ga se. Stvorite sebi naviku da trenirate. Shvatite svoj trening ozbiljno kao što shvatate svoj posao ili porodični život. Nasumičan i povremeni trening ne vodi nigdje. Ukoliko želite izgraditi snagu, onda si ne možete priuštiti neplanirane pauze u svojoj trening rutini.

// workout.ba