Svima nam je stalo da izgledamo lijepo i vitko, a i ljeto je pokucalo na vrata. Dovoljan motiv da krenete (ili nastavite) sa vježbanjem i pravilnom ishranom? Ipak, nemojte zaboraviti na svoje zdravlje, kao i na neke važne savjete koje možete pročitati u nastavku:

Dugoročni rezultati se ne postižu “preko noći”

Jednako kao što salo nismo dobili “preko noći”, tako ga ne možemo ni skinuti u vrlo kratkom periodu. Ključ dugoročnog mršavljenja i dugoročnih rezultata leži u istrajnosti. Za prave rezultate potrebno je vrijeme, upornost i strpljenje. Kratkoročni rezultati djeluju motivirajuće, ali, nažalost, uglavnom predstavljaju samo gubitak vode iz organizma. Zbog toga, sve “prave” dijete traju minimum 3 mjeseca.

Radite trening sa opterećenjem

Nemojte bježati od teretane. Tegovi nisu vaš neprijatelj. Pravilan trening sa opterećenjem dovodi do povećanja mišićne mase. Kada kažemo “povećanje mišićne mase” većina djevojaka pomisli na velike mišiće poput bodibildera. Ipak, ovo je vrlo teško izvodljivo kada su žene u pitanju zbog niskog nivoa hormona testosterona u odnosu na muškarce. Povećanje mišićne mase podrazumijeva onaj ljepi željeni zategnuti izgled koji 90% djevojaka želi. Zbog toga, tegove u ruke!

Vodite računa o intenzitetu kardio treninga

Kardio trening za potrošnju masti treba da bude odgovarajućeg intenziteta. Intenzitet treba da bude u zoni 65-75% od maksimalnog pulsa. U prevodu, duže trajanje, niži intenzitet. Treba da se osjećate prijatno i da ne ostajete bez daha, jer tijelo pri višim intenzitetima troši ugljene hidrate kao glavni izvor energije. Kardio trening u nižoj-srednjoj zoni je odličan za sagorijevanje masti, iako vam se čini da je “dosadan” i monoton. Intervalni treninzi i treninzi višeg intenziteta takođe imaju prednosti kada je sagorijevanje masti i ubrzanje metabolizma u pitanju, ali se oni sprovode pod kontrolom i kod vježbača koji već imaju dobro izgrađenu aerobnu bazu. Lagana vožnja bicikla, brzi hod, hod uzbrdo, itd… su neke od dobrih opcija.

Zaboravite na brze dijete iz raznih časopisa

Brze dijete zvuče sjajno, kao na primjer “za samo sedmicu dana izgubite 5 kilograma”, ali imaju jedan jedini problem – nisu efikasne. Još jednom, brzo mršavljenje podrazumijeva brz gubitak vode iz organizma koju vrlo brzo nadoknadite kada krenete normalno da se hranite.

Zaboravite na gladovanje

Mnogi termin “dijeta” poistovećuju sa gladovanjem. Istina je da je za mršavljenje potreban kalorijski deficit, tj. da se unosi manje kalorija nego što je organizmu potrebno, ali taj kalorijski deficit ne bi trebalo da bude viši od 500 kcal u prosjeku na dnevnom nivou. Gladovanje je izuzetno opasno i stavlja organizam u stanje ogromnog stresa, zbog čega organizam počinje da usporava metabolizam i osjećate se loše. Kada ponovo krenete da se hranite “normalno”, dobijate i više kilograma nego ranije.

Bez sređene ishrane nema napretka

Još uvijek nije pronađeno “magično rješenje” za skidanje viška masti. Na pitanje “da li mogu da smršam bez korigovane ishrane i treninga?” jedini pravi odgovor je – NE. Možete koristiti suplementaciju ili razne rekvizite kao pomoć, ali ukoliko ishranu niste korigovali čak je i trening manje značajan. Čak i male korekcije u ishrani mogu biti veoma značajne za vaš napredak.

Pijte dosta tečnosti (vode)

Naš organizam je sačinjen od vode u ogromnom procentu, nemojte zaboraviti da pijete dovoljno tečnosti (vode) u toku dana. Ukoliko uvijek zaboravite da pijete vodu, jedan savjet – instalirajte aplikaciju na telefonu koja će vas podsjećati da pijete redovno. Voda “čisti” organizam iznutra. Imat ćete više energije i izgledat ćete bolje. Voda će vam takođe smanjiti apetit. Za mršavljenje, preporučuje se i iscjeđeni limun i grejp.

Ne oslanjajte se samo na suplemente za sagorijevanje masti

Sagorjevači mogu da budu pomoć u treningu i mršavljenju. Mogu pomoći da imate više energije na treningu i da odradite efikasniji trening, da se masti više koriste za energiju u toku treninga, da se ubrza metabolizam i smanji apetit, ali sagorjevači masti sami za sebe nisu dovoljni. Prvo ishrana, trening i tek onda suplementi.

Preznojavanje nije mjera potrošnje masti u toku treninga

Znojenje predstavlja prirodni sistem termoregulacije organizma. Mnogi ljudi misle da ukoliko se više znoje , troše više masnoća. Ovo nije tačno, jer znojenje nije mjera potrošnje masnog tkiva. Ukoliko se puno znojite, obratite pažnju na dovoljan unos tečnosti i vitamina i posebno minerala.

Koristite važnu suplementaciju

Među najvažnije suplemente spadaju kompleks vitamina I minerala, esencijalne masne kiseline, kao i protein i amino kiseline. Protein može poslužiti kao zamjena za obrok, može poboljšati oporavak poslije treninga, a važne amino kiseline poput glutamina i BCAA pored toga što pomažu u oporavku i jačanju imuniteta, štite mišićnu masu od razgradnje. Ukoliko vam treba dodatni podsticaj na treningu, sagorjevači masti mogu biti dobar izbor.

Izvor: pansport.rs