Bez obzira da li vam je cilj skidanje kilograma, dobra forma, postizanje što boljih rezultata na trkama ili kvalitetno provedeno slobodno vrijeme i zabava, znanje o treningu, ishrani i zdravlju će vam olakšati put do uspjeha.

Trčanje je stanje svjesti

Jedina stvar koja određuje vaš uspjeh, ili njegov izostanak je način na koji vi razmišljate o trčanju. Ako trčanje daje za vas željeni efekat, ako vas oslobađa stresa, sagorijeva kalorije, pruža vam vrijeme da ostanete sami sa sobom, onda je apsolutno nevažno šta će bilo ko drugi reći o vašem trčanju. Svaka štoperica gubi značaj.

Nisu vam potrebni sagorjevači masti

Isplaniran i stručno vođen intervalni trening, fartlek ili brdski trening imaće isti efekat na sagorujevanje masti, ali bez štetnih nuspojava. Razlog tome je taj što su je trčanje visokog intenziteta jedan od najvećih stimulansa za prirodni rast ljudskih hormona, koji za posljedicu ima jače mišiće i bolje fizičke performanse.

Ok je trčati u toku trudnoće

Najveći broj ljekara smatra da trčanje u toku trudnoće neće imati negativne posljedice na dijete, naprotiv. Stručnjaci smatraju da je kod normalne trudnoće apsolutno bezbijedno trčati za vrijeme prve trećine trudnoće, najčešće i za vrijeme druge uz redovne kontrole. Najvažnije je da izbjegnete pregrijavanje, zato se hidrirajte dobro, izbjegavajte prejako sunce i vrelu kupku poslije trčanja. Posavjetujte se sa vašim ljekarom i uživajte u vašoj omiljenoj aktivnosti u dvoje.

Patike za muškarce i žene se razlikuju

Žene obično imaju uža stopala od muškaraca, pa su i patike za trčanje dizajnirane po drugačijim mjerama. Kada budete kupovale patike prvo isprobajte ženske modele. Ipak nemojte se ustručavati da isprobate i neki muški model ukoliko imate šire stopalo, najvažnije je da vam patika bude udobna i da vam pruži podršku na stazi.

Trčanjem smanjujete rizik od raka dojke i materice

Američki naučnici su dokazali da žene koje trče proizvode manje opasnog oblika estrogena nego žene koje su pasivne. Na taj način trkačice smanjuju rizik od raka dojke i materice za 50% a od dijabetesa za čak 65%.

Društvo daje motivaciju i sigurnost

Trčanje u društvu je odličan način da obezbijedite motivaciju i podršku u teškim trenucima, takođe imaćete priliku da ohrabrite i nekog što će vam pružiti lijep osjećaj. Naravno, za ženu je sigurnije da trči u društvu i izbjegne svaku moguću neprijatnost.

Najvažniji minerali za ženu su kalcijum i gvožđe

Obezbijedite sebi dovoljan unos minerala, oni vam pomažu da se brže i bolje oporavite. Najbolji izvori kalcijuma su brokule, sardine i losos u konzervi … dok je za gvožđe dobro jesti špinat, đigericu, govedinu.

Trčanje je dobro za kožu

Dermatolozi kažu da trčanje stimuliše cirkulaciju i transport hranljivih materija, dok u isto vrijeme ubrzava oslobađanje štetnih materija. Ovo trčanje pozicionira visoko na listi prirodnih prijatelja vaše kože i tena.

Sportski grudnjak je važan

Bez obzira na veličinu grudi, veoma je važno da nabavite sportski grudnjak koji će vam obezbijediti odgovarajuću podršku.

Vaša porodica će biti srećna što trčite

Ne dozvolite da vas to što imate porodicu spriječi da pronađete vremena za sebe i trčanje. Trčanje je najbolji način da se oslobodite stresa i ostanete zdravi. Iako će možda u početku negodovati, ili će im biti čudno što idete na trčanje, vaša porodica će primjetiti vaše zadovoljstvo i biće sretna pored vas.

Izvor: trcanje.rs