Žene u teretani – rijetkost ili sve češća pojava? Da li ću dobiti velike mišiće? Da li mogu da ostvarim svoje ciljeve i bez teretane? Da li smijem da pijem protein? – samo su neka od najčešćih pitanja djevojaka kada je u pitanju trening sa opterećenjm.

1. Žene ne mogu da budu snažne. Netačno. Žene imaju odličan potencijal da razviju veliku mišićnu snagu, koji često ostane neiskorišten. Čak žene napreduju u snazi nešto malo brže od prosječnog muškaraca.

2. Trening snage uništava ženstvenost. Na sreću, širok spektar koristi treninga snage (funkcionalni, fizički, mentalni, zdravstveni) je jednako pogodan i dostupan ženama kao i muškarcima. Zategnuti, jaki mišići nemaju nikakve veze sa pojmom neženstvenosti.

3. Podizanje velikih težina će dovesti do razvoja velikih mišića kod žena. Činjenica je da žene nemaju genetski potencijal da razviju veliku mišićnu masu, osim u jako rijetkim slučajevima, nemaju dovoljno testosterona (muškog polnog hormona) koji je neophodan za masivni mišićni rast.

4. Trening snage će učiniti ženu manje fleksibilnom. Često djevojke zategnutost mišića povezuju sa manjkom fleksibilnosti. Ne samo da trening snage neće učiniti ženu manje fleksibilnom nego će je, u većini slučajeva, učiniti još fleksibilnijom.

5. Ženski mišići će se pretvoriti u salo kada ona prestane sa treningom. Mišići ne mogu da se pretvore u salo. Mišići jednostavno nemaju fiziološki kapacitet da pređu iz jednog oblika tkiva u drugi. Mišići imaju svojstvo „use it or lose it“ – u prevodu koristi ga ili ga izgubi. Ako žena ne koristi određeni mišić, taj mišić će literalno nestati (atrofirati).

6. Ako žena uzme proteinski šejk imat će velike mišiće. Netačno. Protein je jednako potreban ženama kao i muškarcima, prije svega za bolji oporavak nakon treninga, a i za izgradnju mišićne mase (koja u slučaju žena ne može biti enormna). Naravno, ne treba pretjerivati sa proteinom jer protein u velikom suficitu takođe može da se pretvori u salo.

7. Žene ne treba da rade trening snage jer žele da sagore salo. Netačno. Osim što će trening snage učiniti da izgledate zategnutije i bolje i da tonirate mišiće, pomoći će vam da se metabolizam ubrza i da se najefikasnije riješite viška masnih naslaga.

8. Trening snage ne povećava potrebu za vitaminima i mineralima. Netačno. Tijelu je potrebna svakodnevna doza vitamina i minerala, pre svega unesenih putem hrane, ali je to veoma teško postići putem ishrane tako da je poželjno da osobe koje treniraju uzimaju dodatnu dozu vitamina i minerala u vidu tableta. Pored toga, trening snage je takođe stres za tijelo, i povećava potrebu tijela za vitaminima, mineralima i hranljivim sastojcima.

9. Trening snage je samo za mlade žene. Nikad nije kasno da žena počne sa ovim načinom treninga i promjeni kvalitet života na bolje radeći trening sa tegovima. Odgovarajući trening sa tegovima nudi brojne pogodnosti ženama svih godina.

10. Trening snage je samo za fit žene. Ukoliko niste fit, ili imate koji kilogram, ili više kilograma viška, ne morate da se bojite sprava sa opterećenjem ili tegova. Trening snage će samo ubrzati proces mršavljenja u kombinaciji sa odgovarajućim aerobnim kardio treningom.

Članak prilagođen sa pansport.rs.